Björklöven

För evigt För Alltid

William Quist fortsätter i Löven

Kategori: Allmänt

Jo han gjorde ingen hemlighet av att han ville stanna och jag var i kontakt med honom igår för att kolla av läget, men idag blev han alltså klar för en fortsättning i Löven. Kontraktet gäller på två år.
 
William var länge en spelare som mest var skadad och som de flesta ansåg inte platsade i allsvenskan. Men när han sen fick vara hel blommade ut och till stora delar bar laget i kvalet framtills han ådrog sig lunginflammationen. Jag var en av dem som ville ha kvar William till nästa säsong. Tycker att han visade goda tendenser när han fick vara hel och tror inte att han är en av dem som är dyrast. Kan han få vara hel i år tror jag att han kommer ta ytterlifgare ett kliv och då platsar han på Allsvensknivå.
 
William Quist fortsätter alltså sprida glädje och bjuda på sig själv ytterligare två år i Björklöven
Källa www.vll.se
 
Jag tog mig ett snack med William efter det att kontraktet blev klart.
 
Härligt att du förlängde känns det bra?
Känns grymt bra.
 
Vad gjorde att du valde att stanna?
Vill visa alla hur en frisk #19 kan spela hockey.
 
Vad hade du för andra alternativ?
Två andra lag i HA

Hur blir nya rollen?
Ska åka skridskor som fan, spela enkelt å gå rakt på mål.
 
Vad är din känsla om nye sportchefen Fredrik Grönberg ?
Bara träffat han två gånger men då var det riktigt bra. Seriös och ambitiös.
 
Blir du kvar i stan?
Till midsommar.
 
Tack för att du tog dig tid.
 
/Sweetangel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: