Björklöven

För evigt För Alltid

Lycka

Kategori: Allmänt

Ja det är konstigt, det är inget skönspel verkligen inte men ändå känner jag lycka när jag tänker på Löven i år.
I allafall de stunder då inte skadorna oroar allt för mycket men den nya tränarduon hittar sätt att vinna oavsett hur laget ser ut. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, för mig är inte spelet det viktiga utan att poängen trillar in.
 
Något annat  som gör mig glad är att de som är tilltänkta att leverera börjat göra det
 
*Kim Karlsson gör sitt första mål igår och  det är ett riktigt snyggt ml med ett bra skott
 
*Stefan andersson har bitvis inte gått att känna igen, viktigt att även han igr fick näta.
 
*Stefan Öhman, har varit osynligt men ändå gjort sju poäng (2+5) och är vår bästa poängplockare. Har man lite höga förväntningar på en spelare då eller? Ändå ganska skönt att man vet at en spelare har mer att ge även om poängen trillar in.
 
*Jon Palmebjörk har varit väldigt kritisk mot sig själv och det med all rätt, han förväntas leverera och har inte kommit upp i nivå. Nu har han kanske inte haft de bästa förutsättningarna då han i mina ögon befinner sig i fel omgivning. Skönt att han ändå avgjort de två senaste matcherna har tyckr jag man ser hur beroende han är av någon som verklige kan ge honom pucken i rätt lägen som Stefan Öhman kan.  Totalt har han gjort 3 mål och två assist.
 
*Emil Lundberg skulle ta Olof Mårs plats och på vilket sätt han gjort det, jag skulle inte vilja byta tillbaka även om jag tycker Olof gjorde det han skulle riktigt bra. Men Emil är bra på fler plan och får med sig utvsningar och har en riktigt bra puckbehandling.
 
*Felix Maegaard- Scheel är en annan med förväntningar att leverera och ligger tvåa i interna poängligan med 2 mål och 4 assist. Han har all rätt att vara nöjd med sin egen insats även om han har mer att ge.
 
 
Det finns så klart några att önska mer av men det får bli en senare fråga att gå in djupare i.
 
Måste bara lyfta Almtuna också som ger bort ett antal gratisbiljetter till söderlövarna så det skall bli bättre stämning under morgondagens match läs mer här
 
/Sweetangel
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: