Björklöven

För evigt För Alltid

Grisigt värre!

Kategori: Allmänt

På ett sätt är jag faktiskt helt livrädd för kvällens match. Karlskoga är ett grisigt lag som alltid spelar på gränsen till det tillåtna. Detta tillsammans med att Löven är otroligt skadebenägna är ingen bra kombo.

Karlskoga har haft problem med defensiven så här långt då de dras med en del backskador men ändå placerar de sig på en sjunde plats mycket på grund av att de är seriens  näst målfarligaste lag med sina 23 mål, bara Vita Hästen har gjort fler mål.
 
Ikväll ställs seriens näst sämsta powerplaylag mot seriens sämsta boxplaylag, kan tro att specialteams kommer att fälla avgörande.
 
Löven måste verkligen få igång sitt Powerplay, det går alldeles för långsamt och är ofta totalt ofarligt. En annan sak som måste jobbas på är tekningar,
 
I Löven saknas skadade William Quist, Lucas Sandström, Ramsus Edström, Jonathan Harty, Tommy Wargh och Kalle Lundström.
En annan blogg skrev igår att Wille var på is och tog några skär under gårdagens träning, jag kan säga att han inte tränade med laget, då han var på undersökning då. Om han tränade igår låter jag dock vara osagt.
 
 
Som jag skrev igår tror jag att Kevin Lindskoug vaktar kassen.
 
Man kommer alltså inte spela som man tränade igår utan på följande sätt.
 
Kevin Lindskoug (Johan Mattsson)
Stefan Andersson Alexander Hellström Emil Lundberg Kim Karlsson Felix Maegaard Scheel

Alexander Ribbenstrand Oscar Molin Andre Ekström Stefan Öhman Mathias Trygg

Per Hållberg Patrik Nevalainen Mats Lavander Johan Lorraine Jon Palmebjörk 

Erik Lindahl Linus Boström Viktor Ekeståhl Jonsson Nicklas Johansson
 
 
Jag hoppas inte vi har fler skador efter kvällens match, jag hoppas på seger som vanligt men tror att det blir en tuff och jämn match, där det är behövligt att vår målvakt är på topp.
 
Vad tror ni om matchen?
 
/Sweetangel
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: