Björklöven

För evigt För Alltid

Fler skador

Kategori: Allmänt

Det blev en rätt grinig och grisig match iallafall de första två perioderna.
I den första perioden börjar Löven rätt bra men tappar sedan fart i en annars sönderblåst period. Löven släpper i Karlskoga i matchen och Per Hållberg skall rensa pucken men jag vet ärligt inte vad han gör han slår den mot mål den tar i Kevin men går sedan in.

Efter den första perioden utgick Mats Lavander höftskadad och Oscar Molin inre ledband höger knä, samma skada som han ådrog sig ifjol. Han fick en tackling och fastnade med skridskon i isen så knät vred sig när han fick hela kroppstyngden på det. Han själv sa att hade han inte haft knäskyddet så hade karriären varit över nu ca 10-14 dagar. Han lägger även till att det ligger någon jävla förbannelse i det här omklädningsrummet, behöver bara gå in så blir jag skadad.

Tombola Lyth var domaren för dagen och det var som vanligt.
 
I den andra perioden bjöds det på flera mål vilket umeåpubliken inte direkt är bortskämda med. Lövens båda mål denna period gjordes i Powerplay något vi inte heller är allt för vana med.
tyvärr släpper man ju inte två mål också och inför den tredje perioden är det bortaledning.
 
I den tredje perioden så jobbar löven hårt för att skapa en kvittering och lyckas också med det när Stefan Öhman trycker in sin egen retur.
 
När Löven sen får chansen i powerplay under förlängningen visar Jon palmebjörk än en gång vägen och avgör för andra matchen i rad.
 
 
Matchens tre stjärnor
*** Alexander Hellström vilken back han har blivit, han har hittat tillbaka till sitt sätt att spela på, det han gör så bra.
**Kim Karlsson Har börjat skjuta och han har ett bra skott. Han är bra med puck och nyttig, han gör sig dock inte som back vilket vi fick erfara vid 0-2 målet.
* Emil Lundberg tung att mtöa och växer hela tiden, riktigt bra framför mål och får med sig en hel del utvisningar.
 
Jag är ändå nöjd med 2 poäng, Karlskoga brukar vara svårslagna både på hemma och bortaplan. Sen stör jag mig på att Löven ofta faller ihop bitvis under matcherna vilket släpper in motståndarna lite onödigt tycker jag
 
Vad tycker ni läsare?
/Sweetangel
 

Kommentarer

  • rob säger:

    Hej, bor i skåne så jag har ej sett matchen men jag är överlycklig. Dels för att Kim äntligen gör mål och att Öhman + Löven forts ta poäng.

    Svar: Jo det är riktigt skönt att Kim fick göra mål och sättet han gör det p ger ännu mer lycka. Som du säger det viktigaste är änd att dessa spelarna är i gång och att löven faktiskt tar poäng.
    Sweetangel

    2014-10-01 | 05:47:04

Kommentera inlägget här: