Björklöven

För evigt För Alltid

Det var en mörk torsdag

Kategori: Allmänt

Frågan är hur fredagen blir. Det är match borta mot Asplöven i Haparanda, en hall där Vi aldrig vunnit.
 Skador:
Kalle Lundström (ej rygg, ej officiellt vilken skada)
Jonathan Harty (bäcken)
Tommy Wargh (magmuskel)
Rasmus Edström (knä)
William Quist (rygg)
Lucas Sandström (ljumske)
 
Tveksam
Mathias Trygg (skott i ljumsken)
 
Laget om man skall tro Lövenbloggen är följande:
 
"Målvakter: Kevin Lindskoug (Johan Mattsson) – Ja dom byter ju målvakt varje match så varför inte nu igen….
1:a femman: Per Hållberg, Patrik Nevalainen – Emil Lundberg, Kim Karlsson, Felix Maegaard-Scheel.
2:a femman: Alexander Hellström, Stefan Andersson, Stefan Öhman, Jon Palmebörk
3:a femman: Oscar Molin, Alexander Ribbenstrand, Nicklas Johansson, Viktor Ekeståhl-Jonsson, Mats Lavander
4:a femman: Erik Lindahl, Linus Boström, Johan Lorraine, Adam Ählström "
 
Att Jon behöver komma i gång har jag sagt länge och att bästa sätt att göra det tror jag är med Stefan Öhman. Att de två kompletterar varandra bra det är sedan tidigare känt men att de skall göra det så bra så att de inte behöver en tredje länk som Gustav (Lövenbloggen) skriver det tror jag faktiskt inte. Jag skulle gärna se Johan Lorraine i den kedjan bara för att se hur de gifter sig. Nu när jag hör att det finns förhoppningar att Mathias skall spela så antar jag att han går in med Stefan och Jon.
 
Jag tror faktiskt att Johan Mattsson får fortsatt förtroende.
 
Asplöven har startat serien riktigt bra och ligger fyra på elva poäng. Vad gäller Powerplay ligger de sexa på 20.69 jämförbart med lövens 12,5 och en 13 plats. Även i boxplay ligger de bättre till med sin sjunde plats och 80% där ligger löven på en 11 plats med 71.43%
 
Jag hoppas så klart på en ljus och bra fredag, vädret ute är varken ljust eller bra så får hoppas att hockeyn ger lite av det. helt ärligt skulle jag bli förvånad om vi tar poäng idag, Asplöven är ett spöke och har alltid varit på bortaplan. Detta samtidigt som att Löven inte fått till spelet fullt ut gör att absolut inget talar för Löven. Men i hockey kan allt hända och Löven brukar kunna skrälla, hoppet är det sista som överger en.
 
Matchen sänds på Viasat Hockey med start 18.55.
Tur att man får möjlighet att se matchen så det inte var Hockeyallsvenskan Live som skulle sänt.
 
/Sweetangel

Kommentarer

  • kaLLe aNKa säger:

    Man kan bara hålla med.

    För det första ska man inte underskatta Asplöven bara för att man fortfarande ser dom som ett halvt div1 lag...

    Man kan inte riktigt smälta att dom faktiskt tillhör HA nu mer. Och som det ser ut så kommer dom nog att kunna komma högre upp i tabellen än det riktiga Löven, igen. :(

    Sen till statistiken. As-löven antal mål hemma 11 insläppta 7. Löven antal mål borta 2 insläppta 11.

    Det plus att man aldrig vunnit i Haparanda får en inte direkt att ha förstora hopp ikväll.

    Men jag tror och hoppas på oavgjort, låt säga 2-2. Vad som händer sen i sudden eller straffar får man se, om det nu blir oavgjort efter tre perioder.

    Ja man kommer att sitta som ett frimärke framför tven på viaplay.no i Oslo och hoppet finns ju där i alla fall.

    Bra inlägg och bra analys.

    Svar: Skönt att du fick rätt resultat även om jag hellre tagit en tre poängare. Ingen kul match att se på men skönt med 2 poäng. Tack för de fina orden, nu kämpar vi på
    Sweetangel

    2014-09-26 | 17:20:31

Kommentera inlägget här: