Björklöven

För evigt För Alltid

Tack och Hej

Kategori: Allmänt

Jo det var veckan allt skulle landas men det blev istället veckan då båten tömdes. Detta är alltså inte bara negativt utan bara ett faktum att detta var veckan då det blev klart att fyra lämnar Löven.
 
*Jimmy Blixt är klar som assisterande tränare i Södertälje. Detta är bra då det innebär att Jimmys lön inte längre betalas av Löven utan av Södertälje. Jimmy hade ju kontrakt oktober ut, vilket hade bekostat Löven om inte han fått ny arbetsgivare.
 
*Jens Öhman skall vara klar för Timrå, där väntar man bara på godkännande från Löven. Jens har ju kontrakt ett år till så förstår inte varför man skulle neka Jens att gå till Timrå då även det sparar en hel del pengar.
 
*Fredrik Sandgren blev igår klar för en fortsättning i Almtuna, jag ska inte sticka under stol med att jag ville ha Fredrik kvar i Löven, även Grönberg ville det men så blev alltså inte fallet. Tråkigt då Fredrik var en viktig kugge i kvalet. Almtuna har alltså nu tio backar.
 
 
*Oscar Molin fick i veckan beskedet att han inte ses som en del i Löven nästa år. Med motiveringen att han inte är den sperlartyp man söker. Min undran är varför han inte fick beskedet med den första gruppen det är ju inte så att han ändrats som spelare den sista veckan, eller?
Det var en besviken men inte så förvånade Oscar som jag pratade med. Han ville smälta beskedet innan han fortsatte tankarna på nästa säsong.
Jag tror att Teg hade varit ett alternativ om de inte var så illa ute då Oscar har jobb i stan som han trivs med, så får se vad som händer med honom. Tackar hur som Oscar för hans tid i Löven, han har tagit chanserna när han fått dem och klagar aldrig. Han är en billig och bra extra back, hade hellre löst Patrik Nevalainen från sitt kontrakt och haft Oscar kvar. Förstår att det är krångligare men det hade varit mitt val.
 
Självklart tackar jag de övriga tre för deras tid och allt det åstadkommit i Löven. Lycka till.
 
Vad vill ni läsare se för backar i Löven? Sex kontrakterade backar har vi och åtminstonde två till måste in. Varav en klassback enligt mig.
 
/Sweetangel
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: