Björklöven

För evigt För Alltid

Rätt!?

Kategori: Allmänt

Ja ryktet spreds redan igår kväll att Kevin Lindskoug skulle skrivit på för Björklöven och idag blev det officiellt. Kevin tog under årets säsong förstaspaden från Bradon Maxwell i Rögle och hade ca 92 i räddningsprocent. Han har dock stått lite för lite på den här nivån för att kunna bedömas fullt ut.
 
Kevin är en ung lovande målvakt men precis som jag skrev imorse så tror jag att det behövs en till målvakt av bra klass för att skapa en konkurrenssituation, så att båda målvakterna hela tiden behöver vara på topp för att få chansen.
Det låter också på Fredrik Grönberg som att så är fallet. Det skall inte vara en uttalad första målvakt utan två som kamperar om platsen.
 

Jag vidhåller det jag skrev imorse att Christoffer Bengtsberg skulle vara ett bra alternativ som målvakt nummer 2.
Michal Zacke Zajkowski är en annan som absolut skulle kunna vara ett alternativ. Där håller jag nog Chritoffer högre då han är yngre och har framtiden för sig.  En billig junismålvakt känns inte rätt i detta läge det skulle bli ett alltför osäkert målvaktspar i mina ögon. Jag tror dock på Kevin och han har under våren ändå visat att han är att räkna med på den här nivån men vi kan tyvärr inte stå och falla med honom som vi gjorde med Raycroft i år vi behöver en bra backup. Kevin känns ändå som ett spännande val och kan bli viktig i vinter.
 
Vem vill ni läsare se som den andre målvakten?
 
/Sweetangel
 
 
 
 

Kommentarer

  • Daniel Olsson säger:

    Jag är inne på samma spår, jag vill gärna se Bengtsberg i Björklöven. Han och Lindskoug tror jag kan bli en riktigt bra kombination.

    Svar: Det känns verkligen så
    Sweetangel

    2014-05-23 | 21:39:30
  • Lövenbloggaren säger:

    Jag håller helt med dig. Christoffer Bengtsberg borde vara det bästa alternativet vid sidan av Kevin. Även om nu Kallio ryktas vara klar så vill jag se mer rutin än så. Två talanger känns väl vanskligt. Det kräver ju att en MÅSTE ta nästa steg. Visst må det vara starkt av Kevin att konkurrera ut Brandon Maxwell, men jag vill se mer än en halv allsvensk säsong innan jag lyfter på hatten. Dock hoppas jag ju få göra det. Märkligt vore ju annars.

    Svar: Jag hoppas inte din uppgift om att Kallio är klar stämmer, jag blir ärligt talat livrädd om det stämmer, som du skriver är Kevin ändå ett relativt osäkert kort och ifjol stod vi och föll med Raycroft jag vill inte vara så beroende av en målvakt igen, vilket vi skulle bli med Kallio som backup. Men jag hoppas att Kevin nnu tar nästa steg och visar sig var en första målvakt att satsa på framöver.
    Sweetangel

    2014-05-24 | 20:07:01
    Bloggadress: http://blogg.vk.se/loven4ever/

Kommentera inlägget här: