Björklöven

För evigt För Alltid

Raka rör!

Kategori: Allmänt

Jag måste ändå säga att jag gillar Fredrik Grönberg så här långt, han kör med raka rör och lindar inte in något. En rak och bra kommunikation är viktigt.Tidigare år är känslan att många spelare har väntat på Löven in i det sista och gått miste om chanser i andra lag för att de gärna velat stanna och inte fått information om planerna från Lövens sida. Nu kör man på att man meddelar de som inte finns i planerna tidigt så att de kan söka sig vidare. Helt rätt, så borde det alltid fungera.
 
Kommunikation har alltid varit Lövens akilleshäl och jag hoppas att man kan återbygga en kommunikation utåt med fansen som det lovades här för ett par år sen. Jag menar inte att man skall säga allt man jobbar med, men likt intervjun man nu hade senast med Fredrik, lägeskoll för att berätta hur man tänker och hur det går utan att röja nåt, det gör mycket för dem som inte är insatta i hur det fungera.
 
5 spelare har alltså i dagarna fått besked att de inte finns med i Lövens plan för nästa säsong, det är spelare jag självklart önskar lycka till i deras nya klubbar och tackar dem för allt det gjort i Löventröjan.
 
Olof Mårs: Kanske den av dem som kunde fått vara kvar, han har ändå skött sin roll men han är lite för begränsad så jag förstår beslutet då han säkerligen inte är gratis. Olof stod för 17 mål i år och är den enda i laget som har den naturliga rollen att stångas framför mål.
En blandad känsla att Olof får gå.
 
Jens Ledin: Tyvärr räcker inte Jens till på den här nivån, där var det inget enligt mmig att tänka på, spelare måste gå för att vi skall få in nya och Jens var den som hängde på den sköraste tråden.
 
Marcus Lundberg: En bra tekare och rightare, kostar säkert inte en massa pengar heller. Blir svår att ersätta till den kostnaden som han utgör. Men samtidigt måste spelare gå. Att Marcus sen pluggar och lär bli kvar i stan gör ju att jag tror att han lägger av eller spelar med Teg.
 
Daniel Wälitalo: Daniel har inte haft en lyckad säsong och visade tyvärr att han inte höll måttet. Det behövs in två målvakter som kan vinna matcher när laget inte spelar bra och Daniel är tyvärr inte en av dem. Trodde att Daniel kanske skulle ta sig en nivå till i år men så blev det inte.
 
Även om dessa killar inte kommer spela i Löven nästa säsong så kommer de alltid vara hjältarna som var med och spelade upp oss igen, det kommer jag aldrig glömma. Tack för er tid i Löven och all lycka till önskar jag dom nu.
 
Vidare har Fredrik Grönberg meddelat att han inte ser Philip DeSimone som en del i planerna nästa år, och även han önskar jag lycka till.
 
Nils Andersson blev i veckan klar för Malmö, Nils hade varit ett drömförvärv men han är för bra för att vara aktuell att ens drömma om som det är just nu. Trodde dock att han skulle spela SHL med Djurgården, men så blev det alltså inte utan han får möta Löven i premiären den 11/9.
 
Vi väntar fortfarande på tränare vilket hoppas vara klart nästa vecka samt på första nyförvärvet.
Vad vill ni se för spelare i Löven?
 
/Sweetangel
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: