Björklöven

För evigt För Alltid

Klockan går

Kategori: Allmänt

Oavsett hur mycket jag älskar Björklöven så finns det saker som behöver förbättras. Ibland känns det som man har all tid i världen och skyndar därför långsamt. Nu menar jag inte kring laget utan organisationen runt om. Jag vet att kansliet jobbar med näbbar och klor, men detta är saker som jag anser behöver bli bättre.
 
De flesta andra lag i Allsvenskan har börjat sälja sina säsongskort i allafall så har fjolårets innehavare kunnat boka sina platser. I Björklöven har man inte hört ett knyst om detta. Ju tidigare man börjar sälja biljetterna desto fler folk har möjlighet att vara med att bidra. Här tycker jag ändå Malmö är ett föredöme på det sätt att man lockar sina säsongskortsinnehavare med mer än hockey i och med erbjudanden, det finns möjlighet att delbetala samt att rabatt ges om man köper sitt kort tidigt.
 
Hur blir det med träningsmatcher i år? Blir det någon hockeycup? I och med att Löven inte planerar i ett tidigt stadie så kan man gå miste om träningsmatcher då andra lag redan bokat upp sina långt innan.
Tyvärr är det ju så att många behöver tid på sig att planera om man skall ha möjlighet att medverka. Jag själv som kan påverka mitt schema kan inte längre det då det redan är spikat, hade man sagt att vi jobbar för att få cupen den här helgen så vet man ju planen och kan planera efter det.
 
När äger årsmötet rum? Sån info är sådant jag önskar få inte bara ett par dagar till en vecka innan utan med ett par veckors marginal.
 
Samma sak under säsongen, informationen måste ut, när är det match? Tänkte på det här om dagen när jag passerade våra "nya" reklamskyltar på väg in i Umeå, där bör det stå när Lövens nästa hemmamatch är. Vita Hästen gör redan reklam för nästa hemmamatch på hemsidan.
 
Vad är det som gör att det inte bara rullar på? Borde man inte haft två scenarion att jobba efter redan innan säsongen var slut? Planen när man gick upp ifjol borde varit över flera säsonger och att mycket av jobbet redan innan denna varit gjord.
Hade det blivit ettan hade det inte varit lika bråttom men planen borde varit klar redan innan avslutad säsong.
Fortsatt spel i allsvenskan innebär i likhet med i år typ samma priser, visst kan budgeten förändras men publiksnittet finns och borde inte vara så att det förändras allt för mycket. Björklöven måste göra det attraktivare att gå på hockey och där anser jag att Malmö har ett bra koncept, det kostar inte mycket för föreningen att ge dessa erbjudanden men det kan locka fler att köpa. Det finns förbättringsområden, visst jag har ett otränat öga för sånt här och vet inte exakt vad som försigår i det tysta men om man redan tror man kan allt på bästa sätt är det lika bra att ge upp. En förening måste hela tiden kritisera sig själva och sträva efter att bli bättre.

Är jag ute å cyklar eller vad tycker ni läsare? 
 
/Sweetangel

Kommentarer

  • ricky säger:

    Keep up the good work sweetangel, följer din blogg och håller helt med om ovanstående. U rock!

    Svar: Tack för de fina orden.
    Sweetangel

    2014-05-16 | 12:49:39
  • LasseBull säger:

    Håller helt med i resonemanget. Målet måste va att göra det så attraktivt som möjligt att gå på hockey, att det blir drag/mycket publik på matcherna. Hellre lite billigare och en full hall än dyrare o halvfullt. Minns 80 o 90-talen i Himpan då man fick va ute i god tid för att ens få tag i biljett o det ofta va lapp på luckan
    :-). Som Hästensupporter (förrutom Löven som nog aldrig går ur) blir man lite nervös när man ser övriga lag fylla sina trupper o Hästen står o stampar med endast ett fåtal kontrakterade spelare.

    Svar: Håller med dig, man tjänar mer om det drar folk än om det är dyrt. Jo jag stod i samma sits för ett år sen det är inte kul men tyvärr som nykomling är man oftast sista alternativet för spelarna om man inte har en attraktiv resa på gång. Det gäller att inte underskatta allsvenskan. /sweetangel
    Sweetangel

    2014-05-16 | 17:16:03

Kommentera inlägget här: