Björklöven

För evigt För Alltid

Playoff 3

Kategori: Allmänt

I Playoff 3 spelades igår första matchen i bäst  av tre om vilka lag som sedan får spela kvalserien med Björklöven och Troja/Ljungby.

Vita Hästen slog Visby/Roma i förlängning, jävligt synd hade velat ha ett kval utan Hästen då dom känns som ett av de starkare lagen har svårt att se att Visby ska ta två vinster i Himmelstalundshallen.

Piteå visar sin styrka och kan bli en brutal uppvakning för Löven. 1-6 borta med Kristianstad, visst nog är Kristianstad sämsta laget i playoff 3 men Piteå känns starka och målfarliga vilken inte är Lövens melodi.

Sundsvall förlorade mot Kallinge/Ronneby. Det här känns som den serie som är jämnast. Nu har Sundsvall två hemmamatcher men det är ändå fördel Kallinge tyvärr kan jag känna då båda lagen känns jämn bra och resan är betydligt bättre till Sundsvall. Men samtidigt så skulle jag hellre dö än att se Sundsvall ta våran plats i Allsvenskan. Ett riktigt hatlag från min sida på senare år.

Nyköping förlorade borta mot Tingsryd med 2-5. Här hoppas jag att Nyköping kan vända på steken med två hemmamatcher men det känns tyvärr inte så.

Om alla med fördel efter första omgången tar hem det blir det en kvalserie med långa resor för Löven.

Piteå
Björklöven
Kallinge/Ronneby
Vita Hästen
Tingsryd
Troja/Ljungby

Inte nog med att det blir långa resor det är dessutom bra lag som har tidigare erfarenheter av kval till Allsvenskan. Där jag känner att Piteå och Vita Hästen är de största hoten för Löven och Troja.

/Sweetangel

Kommentarer

  • Hasseeee säger:

    Sluta tjata om långa resor. Det är samma på forumet. Spelar väl ingen roll. Det har vart och kommer alltid va långa resor för Löven. Bara något att vänja sig med och inget nytt direkt. Finns inte utrymme att ens tala om. Nu är det upp till LAGET och FANSEN att sluta upp Hemma som Borta!! Vi är Vackrast!

    Svar: Är inte bara laget jag menar är mycket för egen del som jag gärna sett kortare resor så man kunde se fler matcher :) klart att resväg inte skall spela någon roll, men närmare avstånd ger mer Lövare på plats vilket kan stärka ytterligare.
    Sweetangel

    2014-03-07 | 01:01:20

Kommentera inlägget här: