Björklöven

För evigt För Alltid

Lottningsångest!?

Kategori: Allmänt

Ja det var kanske inte den lottning jag helst önskade men som en klok vän sa Troja borta i första omgången kan släppa lite på pressen för spelarna. Jo det är helt klart blir lite mer allt att vinna inget att förlora i första matchen. Att ta poäng i sunnerbohov måste ses som en vinst. Kan vi mot förmodan ta alla tre så har vi gjort bort svåraste matchen och har en positiv känsla inför de två hemmamatcherna annars så har vi revansch att utkräva i de två matcherna. Det bästa med lottningen är dock att man i och med två borta matcher i rad inte behöver åka fram och tilllbaka lika mycket samt att vi får avsluta i T3 Center förhoppningsvis med grymt tryck på läktarna.

Gillar dock inte att man ruckar så mycket på speldagarna, dels för egen del då det måste till byten på jobbet för att kunna följa matcherna å dels för att det blir en haltande tabell. I en kvalserie skall alla lag spela samtidigt i alla omgångar anser jag.


Känslan inför kvalet är fortfarande otroligt mycket ångest men även lite skräckblandad förtjusning, jag älskar hockey och jag älskar Löven och även om jag önskade att säsongen skulle varit slut så får jag möjlighet att stilla abstinensen lite. Ber vara till gudarna eller nån att vi fixar det här. Det gäller tyvärr att det inte sitter i grabbarnas huvuden samt att det studsar lite våran väg. Nu finns det inget att spara på det är bara att köra från början till slut ända in i kaklet.

/Sweetangel

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: