Björklöven

För evigt För Alltid

Lång väg kvar

Kategori: Allmänt

Gårdagen innebar en otroligt härlig seger och äntligen kunde man spela i 60 minuter och vinner med 4-1. Man bjöd på ett rejält misstag och det renderade i mål men annars såg det relativt bra ut. Men det är lång väg kvar det räcker inte med en bra match jag vill se tre bra matcher till och jag vill uppleva allsvensk hockey även nästa säsong. 
 
Jag kan ärligt säga att jag blev livrädd när jag såg uppställningen igår innan match, om oddsen för seger innan var 50 /50 så blev det 10/90, jag vet kanske lite i överkant men när kvalseriens två bästa spelare saknas och femmorna var formade som de var kändes det hopplöst, tack gode gud att jag fick fel och att spelarna motbevisade mig. När de bästa saknades klev andra fram.
 
*Kim Karlsson är verkligen en av kvalseriens bästa spelare i år, han trivs det syns och målet han bjuder på idag är så snyggt, bara att ta av hatten för Kim.
 
*Lucas Sandström blir bättre å bättre men målen sitter inte, som han sa efter piteå matchen så går det upp och ner men de spelar ingen roll om han inte tar till vara på chanserna han får. Skärpan fullt ut måste dit då släpper det nog för Lucas.
 
*Mats Lavander gör sin bästa match i Löventröjan iallafall för denna säsongen, han såg ovanligt lätt ut och hade farten han saknat tidigare.
 
*Sandgren och Wargh passar bra ihop, tycker Sandgren var betydligt bättre idag än senast och Wargh är oftast bra., så även ikväll med 2 ass och den välplacerade lyftningen till 4-1.
 
*Raycroft känns stabilare nu i kvalet sen har han haft en den tur med, fanns några chanser igår då Vita Hästen har öppna mål men missar, men försvaret känns också bättre ut.
 
-Peter Lyth, hur kan karln få fortsätta döma, det är för mig ett mysterium, går inte annat än att vara missnöjd med honom, men det är nog båda lagen.
 
- Martin Johansson passning till 1-1, det får inte under några omständigheter se ut så där.
 
? Philip DeSimone har inte motsvarat förväntningarna, visst jag tycker inte han fått chansen men bortsett det så är han överkonstruktiv och ibland farlig då han tappar puckar men jobbar ändå stenhårt, men Jens kommer inte ge honom något gratis utan ska han spela måste han visa det. Det gjorde Jens klart på pk:n. Sen är jag inte överens att han skall ha fått en ärlig chans men jag tar inte ut laget.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: