Björklöven

För evigt För Alltid

Kvalserien hägrar

Kategori: Allmänt

Igår kväll svensk tid blev det så klart vilka lag som kommer spela kvalserien till allsvenskan nästa år.

Det blir de lag som hade fördel alltså
Vita hästen
Piteå
Kallinge/Ronneby
Tingsryd
Troja/Ljungby
Björklöven

Björklöven är alltså det sämsta laget i allsvenskan och kommer att få slåss med näbbar och klor för sin vara eller icket vara i allsvenskan nästa säsong. Det blir inte lätt men kan gå, man gjorde det så sent som i våras med ett på papperet sämre lag. Men nu har man till skillnad från då allt att förlora och inget att vinna.

Troja har även dem ett bra lag och enligt mig bör de spela allsvenskan nästa säsong. På pappret skulle jag ändå säga att Trojas lag är lite sämre än lövens. Detta till trots placerar de sig bättre och har varit jämnare.

Till utmanarna då. Vilka är största hotet och kommer något lag kunna snuva de allsvenska lagen på deras plats. Det är en kort serie och allt kan hända de vet vi. Det gäller att få en bra start för att vara med i racet. Det vet Leksand hur det är att hamna efter å jaga och sen inte lyckas. Så starten är A och O.

Piteå är en stark underdog som har en stark trupp med näsa för målet. Kan bli livsfarliga om de får det att stämma. Framförallt gäller det att se upp med Johannes Tornberg. Piteå känns ändå kanske som det största hotet just för att de har ingen som
Helst press på sig.

Vita hästen är det lag som känns starkast men har ändå mer press på sig än Piteå och därför mer att förlora. De har också varit rätt ojämna under säsongen men hemma är de helt livsfarliga 6-0 mot Visby talar sitt tydliga språk. Men klart är att Hästen kan snuva de allsvenska lagen på en plats om de får en bra start.

Kallinge/ Ronneby måste jag säga att jag har rätt dålig koll på. De känns inte som något större hot utan borde vara ett av bottenlagen, men inget är som det borde vara i en kvalserie så kör de bara på så finns det ju alltid en chans men jag räknar inte dem som ett av de största hoten.

Tingsryd har haft ekonomiska problem och jag trodde inte att de skulle ta sig till kvalet. Nu har de gjort och har allt att vinna. Men borde inte ha en rimlig chans att ta en allsvenskplats.

De största hoten ser jag alltså Piteå och Hästen som de har bäst lag och känns starkast.

Min stora fråga idag är dock vad fan tänkte Lucas Sandström på när han är drivande i ett slagsmål och kastar handskarna, det är rent utsagt idiotiskt i en betydelselös match inför en stundande kvalserie. 4 matcher varav av en omvandlas till böter. Jag anser att det inte är okej oavsett vad som startat gruffet. Han dömdes precis som jag trodde hårdare för att han var återfallsförbrytare.

/Sweetangel

 

 

Kommentarer

  • putte säger:

    Inte någon större skada skedd att Lucas Sandström får vila tre matcher.

    Svar: Nej han är ju inte skillnaden mellan vinst eller förlust men ändå sjukt onödigt.
    Sweetangel

    2014-03-08 | 13:24:13

Kommentera inlägget här: