Björklöven

För evigt För Alltid

Konkurrens inför kvalet

Kategori: Allmänt

Kommer inte att skriva om matchen då jag av förklarliga skäl inte såg den. Men knäpp som man är så följde jag den via vk de sista två perioderna då jag inte kunde somna om efter att jag vaknat. Matchstart är ju 01 lokal tid. Vad jag förstått så skötte sig nyförvärven bra och Fredrik Sandgren blev matchens lirare. Han och Wargh hittar varandra bra och är lika speltyper.

Detta kan bli ett problem, vem ska man nu peta när backarna är skadefria.
Jag skulle vilja se följande backpar
Stefan Andersson Oscar Molin
Tommy Wargh Fredrik Sandgren
Martin Johansson Kalle Lundström
Per Hållberg
Alexander Hellström och Patrik Nevalainen nu utanför truppen. I en förväntat grisig match kan Alexander Hellström ersätta någon back. Nu tror jag inte Oscar Molin får chansen efter skadan så de mest troliga lär vara att han och Patrik Nevalainen står utanför och Hållberg spelar med Andersson. Vilket Ställer Hellström som sjunde back. Jag hoppas ingen känner sig säker på att spela för de bästa ska spela så enkelt är det.

Jesper Thörngren har jag redan fattat tycke för bara genom att läsa efter matchen. Han är en av få som går på mål och dessutom har han ett vasst skott. Känslan efter att nyförvärven kommit in är ändå positiv, nu behöver spelarna konkurrera för att ta en plats ingen är säker utan en dålig dag kan med all rätt kosta dig speltid. Än så länge är det inget större problem att ta ut laget men om alla är åter blir det plötsligt mycket svårare.
Jon Palmebjörk Kim Karlsson Jesper Thörnberg

Lucas Sandström Philip DeSimone Alexander Sundström

William Quist Stefan Öhman Nicklas Johansson

Emil Wrenman Marcus Lundberg/ Viktor Ekeståhl Gustav Hjalmarsson

Extra forward Olof Mårs

Utanför laget Mats Lavander, Jens Ledin, Linus Boström samt antingen Marcus Lundberg eller Viktor Ekeståhl,

Det är viktigt med konkurrens jag tror det här kan bli bra i kvalet. Nu behövs bara att Andrew Raycroft kliver upp en nivå och slutar bjuda på mål efter misstag bakom mål. Sen måste fortsatt alla misstag reduceras och alla kriga mot samma mål i varje match i minst 60 minuter.

/Sweetangel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: