Björklöven

För evigt För Alltid

De stora förlorarna

Kategori: Allmänt

Ja det är många Lövare som går runt med tyngda hjärtan och ångestfyllda. Jag är en av dem, vi kommer att spela ner oss i ettan om inget radikalt händer och det gör mig livrädd. För att Björklöven betyder så sjukt mycket och jag och övriga fans kommer vara de stora förlorarna. Tyvärr är det så att ishockey inte längre spelas med hjärta utan till största del med pengapåsen, visst kommer det att kännas i spelarna att de spelat ner sin klubb i ettan men till hösten när det drar igång igen så har de alla gått vidare och spelar för nya klubbar. Det finns ett fåtal i vårat lag som kanske skulle stanna och göra rätt för sig, för det är inte jag som supporter som inte gjort det jag ska utan det är så krasst att det är på isen det avgörs och det är dem som måste hitta sin morot för att motverka det som är på väg att ske.

Jag tänker inte gå så långt att jag går djupare på det nu än att konstatera att det är vi vid sidan av som är trogna som kommer få plocka ihop bitarna om det skulle bli så.
 
Det är med stor sorg i hjärtat jag vaknade imorse och insåg att det var ingen hemsk mardröm utan det vi upplevde igår var verklighet och jag har aldrig haft så stor ångest som när jag begav mig till träningen idag. Det finns verkligen inget som talar för att det skall bli vinst imorgon, just därför kanske det kan bli det, årets upplaga av Löven verkar tränade till att inte kunna föra spelet och det är precis va som kommer ske imorgon. Men även om det skulle fungera imorgon så måste vi hitta något sätt att vinna matcher även när vi styr spelet.
Men jag vill inte se de där rädda hararna där ute igen jag vill se de krigare jag såg i våras, krigare som vill vinna mer än de är rädda att förlora. Den stora frågan är om det är möjligt att hitta dem? Där har ledarteamet och laget sitt största problem de måste bort med spöket om det här skall gå vägen.
 
Jag har inte längre någon tro att detta skall gå vägen och det gör sjukt ont, att se Vita Hästen och Piteå ta platserna i allsvenskan. Men även om jag inte har tro så har jag hopp, för hopp är det sista som överger mig och det kommer jag ha tills det står helt klart hur det blir. Jag kan inte påverka mer än att vara där och stötta och det kommer jag vara men det finns de som kan påverka detta genom att våga göra skitjobbet och det hoppas jag dom gör, ger detta en sista ärlig chans, det är 7 matcher kvar, 7 matcher som avgör vår förenings öde och den vilar i era händer, om ni har det hjärta ni påstår att ni har, ge detta chansen, kriga och gör ert yttersta för att rädda oss där vi bör höra hemma om inte för eran egen skull utan för oss som lever för det här, vi förtjänar det.
 
/Sweetangel

Kommentarer

  • Affe säger:

    Mycket bra skrivet... Vi får hoppas att Löven "vågar" vinna, "vågar" kriga.

    Svar: Tack ja det får vi verkligen göra
    Sweetangel

    2014-03-20 | 18:09:49
  • Clabbe säger:

    Kan du svara på varför inte VD ser till att Öhman tas åt sidan?

    Nya spelare har köpts in och Jimmy har flyttats ur båset.

    Hur vanligt är det att en tränare får stanna efter endast en (1) trepoängare på 26 försök????

    Svar: Kan tyvärr inte svara på det. Det är otroligt ovanligt Only in Björklöven skulle jag tro
    Sweetangel

    2014-03-20 | 20:24:50
  • Thomas säger:

    Hoppas verkligen GD ställer upp och hjälper laget i matchen mot Piteå. Även om resten av publiken också måste hjälpa till så är det GD som måste leda. Jag kommer då att lämna sittplatsen och stå i klacken.

    2014-03-20 | 21:05:22
  • Rjune säger:

    Att ni inte bänkar Kim K. Han är förödande för lagmoralen i en negativ kvalserie.....

    http://www.smp.se/blogg/daniel/kronika-taif-karlsson-smotherman-och-den-svaraste-synden(3722516).gm

    Svar: Varför skulle vi bänka en spelare som varit en av de bästa i kvalet? Har läst de där och tror att det är skillnad från år till år men vi får väl se
    Sweetangel

    2014-03-21 | 01:03:05

Kommentera inlägget här: