Björklöven

För evigt För Alltid

Dan före allvaret

Kategori: Allmänt

Ja imorgon smäller det. Det är dags för den första av de tio viktigaste matcherna den här säsongen. Kvalserien och allt vad det innebär drar igång imorgon. För mig innebär det vad hockey oftast innebär ångest och lidelse. Den senaste veckan har ångesten krupit sig närmare och närmare och därmed också blivit starkare och starkare. Men det är ändå med en glädje och mycket energi jag åker hem till Sverige ikväll, säga vad man vill om Björklöven men det är min stora kärlek och min familj och jag har längtat till ladan och efter hockeyn trots att jag befunnit mig i paradiset. Nu är jag redo för allvaret.

Har fått en del rapporter om skadeläget och det är med stor glädje jag tittar på truppen inför morgondagen, så gott som alla är tillgängliga förutom Linus Boström och Ev Fredrik Sandgren som saknades igår.

Om man ser till uppställningarna igår så är det tydligt att Oscar Molin är extra back då han går in på frånvarande Fredrik Sandgrens plats. Tråkigt tycker jag då jag anser att Patrik Nevalainen är den som är sämst i laget och borde vara extra som läget är nu.

Femmorna från senaste träningen

Palmebjörk Öhman Mårs
Molin Wargh
Helt rätt att hålla våran producerande kedja intakt, de har visat att de trivs ihop.

Hjalmarsson DeSimone Thörnberg
Andersson Hållberg
En spännande lina med både fart och bra skott kan jag tänka mig och lite hårt jobb på de så kan de bli kul.

Lundberg Karlsson Quist
Hellström Lundström
Här är det mycket fart och Kim och Wille har visat att de gillar att spela ihop, gäller bara att Kim börjar producera.

Sundström Ekeståhl Johansson
Nevalainen Johansson
De här är en tung femma att möta så länge inte backarna går bort sig. En femma som ska in mest för att göra det jobbigt för motståndarna inte producera i första hand

Extra forwards Sandström (avstängd 3 matcher) Lavander Wrenman.
Just nu är detta rätt spelare som vilar om man tänkt köra på fyra hela femmor Nevalainen är den back jag vill se här samt antingen Lundström eller Hellström och att Wrenman är extra forward. Lavander i form hade också kunnat va extra men han har inte visat det något i år och i och med att han nyligen tränade i rött är det rätt att han vilar. Till imorgon vill jag alltså se så gott som samma femmor förutom att Sandgren går in med Wargh, Molin med Andersson och Hållberg och Johansson och antingen Lundström eller Hellström vilande om man kör på sju backar om Sandgren är med.

In i Kaklet nu alla lövare nu sluter vi upp och krigar vårat för grabbarna i alla tio matcherna.
Den 26/3 anordnar Green Devils en resa till Piteå
50kr för medlemmar (förskottsbetalning)
100kr för medlemmar (på bussen)
150kr för icke medlemmar (då ingår medlemsskap)
Anmäl er nu på www.greendevils.nu

/Sweetangel

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: