Björklöven

För evigt För Alltid

Bärande nyförvärv?

Kategori: Allmänt

Nyförvärven 
Jesper Thörnberg
Har ett bra skott men bränner av det i lite fel lägen kan jag tycka. Trodde lite mer om honom, sen får jag känslan att han inte bryr sig om hur det går egentligen för Löven. Han har mycket att bevisa, inte lyft laget nåt.

Philip DeSimone 
Nog syns det att han har hockey i sig och är bra teknisk men hittills har han gjort det lite svårt för sig, sen kan det inte vara lätt att vara van att spela med tekniska Lill-nyllet och sen byta det mot Brunkaren Hjalmarsson, tycker inte han används rätt och därför inte heller levt upp till förväntningarna.

Fredrik Sandgren 
Trots missen senaste är han ändå den av nyförvärven som varit bäst enligt mig. Han har ett bra passningsspel och bryr sig om att vinna. Han kan mer än han visat men ändå den som gjort det bra, märks att han trivs att spela med Wargh funkat sämre med Lundström.

De tre spelare Man tog in i slutet har alltså inte medfört nån större förändring, målskyttet är fortfarande dåligt. Hade förväntat mig mer, men samtidigt vad kan man förvänta sig när man använder dem på helt fel sätt?

Träning
Gd slöt upp på dagens träning med ca 20-30 pers. Lär ha varit uppskattat undertecknad var dock inte på plats då jag jobbar. 

Nåddes dock av beskedet att det inte är någon fara för spel varken med Quist som tränade idag eller för Palmebjörk som stod över även idag vilket var glädjande. 

Detta innebär dock att DeSimone åter är placerad tillsammans med Hjalmarsson.

/Sweetangel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: