Björklöven

För evigt För Alltid

Apatisk efter rånet

Kategori: Allmänt

Ja Björklöven gör sin bästa match det här året men ändå genererar det i noll poäng. Ett slump mål, ett skit mål, ett självmål fäller avgörande med 21 sekunder kvar. Per Hållberg har för en gång skull klubban i isen och det får förödande konsekvenser då skottet tar rakt på bladet och in i öppen kasse vilket stället målvakten totalt, tyvärr den egna. Löven var det bättre laget och det var ett rån från Vita Hästens sida. Den känslan som infann sig efteråt var bara apati. Jag satt där och stirrade rakt fram och orkade inget de 40 minuterna innan jag gjorde kväll och då är det inte ens kört på något vis. Fy fan den här känslan önskar jag inte min värsta fiende, jag hade hellre förlorat med flera mål än på de sätt vi nu gjorde.
 
Det gäller nu att ladda om spelare som fans för det är inte alls kört även om känslan var det igår och där kan vi tacka de övriga lagen att resultaten gick vår väg. Vi har tror det eller ej fortfarande allt i egna händer med början imorgon mot Piteå som är just laget vi jagar. Kan laget ladda om och fortsätta komma upp i den här nivån så kan det gå vägen, det är jämnt i jakten på andra platsen. Kollar man på vad vi fans hade varit nöjda med efter fyra omgångar så tror jag faktiskt att man hade varit nöjd med 6 poäng just för att vi redan mött de svåraste lagen borta. Nu har vi 5 poäng och ett poäng upp till andra platsen hoppet finns än och jag är inte riktigt redo att ge upp trots känslan igår, jag var inte besviken på spelet eller laget bara just det att det känns som vi alltid hittar ett sätt att förlora, nu är det upp till bevis sex omgångar kvar, är vi ett lag för allsvenskan eller division ett?
 
Jag har de senaste dygnen insett att oavsett hur mycket jag skulle önska att inte bry mig om Löven om de åker ur, kommer det aldrig att gå Löven är för stor del av mitt liv och det är med mycket annat som försakas för Lövens skull och relationer som blir lidande men Löven är för djupt inrotat för att jag ska kunna bryta, jag älskar detta lag oavsett hur mycket lidande de utsätter mig för, passion oavsett divison. Men nu tänker jag försöka vara positiv, det är inte över för än det är över.
 
Hade tänkt ge en eloge till sändningen som var relativt opartiskt framtills avgörandet, där borde man kunnat skala ner sin glädje när man vet att det är 90% lövare som ser sändningen, vet att det är svårt men andra klarar det och ni som sände gjorde det ändå förutom just då när det tar som hårdast.
 
/Sweetangel
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: