Björklöven

För evigt För Alltid

Ångest!

Kategori: Allmänt

Som de flesta säkert förstått befinner jag mig på semester  i Thailand, men som Lövenbyggare får man periodresultat så även i natt, känslan efter första perioden var jahapp det blir inte vinst i allafall men när resultatet efter den andra perioden kom, så kom ångesten och paniken. Eftersom jag inte har wifi på rummet fanns ingen möjlighet att läsa något om matchen.
Det står alltså 5-1 i en betydelselös match, förlust rör mig inte i ryggen i detta läget, men 5 mål på 18 skott gör mig orolig för målvaktsposten inför kvalet. Matchen slutade 6-3. Kan ärligt säga att det var svårt att somna om.

Nu på morgonen har jag läst om matchen och att Raycroft höll siffrorna nere och att det är försvarsidan jag ska vara mest orolig för. Igår saknades flera av våra bättre backar. Per Hållberg har skärpt till sig på slutet, Stefan Andersson och Oscar Molin ser jag också på sex backar tillsammans med Fredrik Sandgren och Tommy Wargh. Detta innebär bara en plats kanske 2 kvar att kämpa om för övriga. I kvalet måste försvarsspelet vara bättre så försvar å målskyttet är det som bör tränas nu under uppehållet.

Utan att ha sett matchen känns Lucas Sandströms fight jävligt onödig i en betydelselös match, nu blir han avstängd och med tanke på en tidigare förseelse i år lär det inte vara någon snäll dom.

Första linan levererar annars verkar det inte mycket att glädjas åt. Sen förstår jag inte varför man splittrar alla våra bra spelare i olika kedjor, jag vill se åtminstone 2 starka femmor.

Jag förstod att Philip DeSimone inte var spelklar, vad jag inte förstår är varför det alltid händer i Löven? Rögle har fått sin spelare klar, Malmö lyckades också på kort tid, men Löven lyckas inte på en vecka!?

Jag ville gå in i kvalserie med en positiv känsla, nu är det tyvärr med ångest som enda känsla jag går en än nu tung och ångestfylld vår till mötes. Hoppet att vi spelar Allsvenskhockey även nästa säsong finns fortfarande men är det nån som tror att detta blir lätt tror de jävligt fel. Motivation slår ofta klass! Så det gäller att slå all skit ur grabbarnas huvuden och hitta tillbaka till när det är kul att spela hockey och hitta motivationen till att det är på liv och död nu, till att spela kvar Björklöven, laget i deras hjärtan där de hör hemma.

/Sweetangel

Kommentarer

  • Olle säger:

    Sandström blir inte avstängd när han åker för "match".

    Svar: Jo då det uppgraderas till match penalty är det minst en matchs avstängning i väntan på DN
    Sweetangel

    2014-03-05 | 08:24:49

Kommentera inlägget här: