Björklöven

För evigt För Alltid

Björklöven lånar

Kategori: Allmänt

Ja Fredrik Grönberg antydde det i intervjun att det var något på gång, idag har man alltså kommit överens med Djurgården om att låna Johan Mattsson över hela säsongen. Jag kan ärligt säga att min första reaktion inte var att jubla högt. Johan är ung och utvecklingsbar men med tanke på att även Kevin Lindskoug är relativt oprövad på den här nivån hade jag velat ha en till målvakt som verkligen satts på prov i allsvenskan. Nu fick jag  inte det utan det blev en till målvakt vars endast har spelar 14 matcher i allsvenskan och detta med stats som inte övertygar mig nämnvärt. 
 
Johan stod båda matcherna mot Björklöven i Umeå. I den första matchen blev han utbytt med endast 73.33% i räddningsprocent, i den andra matchen var han dessto bättre och hade hela 97.06% och släppte endast in ett mål. Han har således blandat och gett och slutar på de matcher han gjorde på 90.8%. Kan han ta ytterligare ett steg framåt så kan han bli bra och ge Kevin Lindskoug ett fight om vem som skall stå. Men jag kommer inte sticka under stol med att jag kanske väntat mig lite mer vad gäller den andra målvakten.
 
Nu när det inte blev en rutinerad målvakt så är en ung utvecklingsbar det jag hade som andrahands alternativ, men är ändå rädd att vi kommer stå och falla lite med en målvakt likt ifjol. Jag hoppas att jag har fel att Johan Mattsson kan göra som Linus Ullmark och Anton Forsberg gjort i Modo, verkligen ta ett rejält kliv.
 
/Sweetangel
 

Kommentarer

  • sydtobba säger:

    Du är nog inte den enda som inte jublar. Hade känts betydligt bättre med Christoffer Bengtsberg, men mirakel har skett förr. Får hoppas att miraklet sker hos oss i Löven.

    Svar: Jo hoppet lever än men säsongen får utvisa om detta var rätt väg att gå. Hoppas verkligen det
    Sweetangel

    2014-06-09 | 19:35:09

Kommentera inlägget här: