Björklöven

För evigt För Alltid

Uppstart

Kategori: Allmänt

Ja så har nästan hela Juli passerat och jag har tagit en välbehövlig "semester" både från jobbet och bloggen. Men trots det varma vädret så är sommaren snart över och imorgon är det uppstart och återsamling inför kommande hockeysäsongen för Björklöven. Vissa spelare har varit hemma och umgåtts med familjen samt vänner och för vissa är det nu första trippen till Umeå och Björklöven. I veckan väntar barmarksträning och tester innan det är dags att gå på is. De flesta spelarna har träffats redan men för Johan Mattsson och Jonathan Harty är det första mötet med övriga truppen.
 
Imorgon klockan 10.00 är det träning, det sägs att det står löpning på schemat. Bloggen kommer att vara på plats. Även om jag njutit senaste veckorna av värmen och solen så börjar det suga i hockeytarmen. Jag längtar verkligen tills allt drar i gång igen.
 
Andra viktiga datum här framöver för oss Lövare är:
 
4/8 16.00 Officiell isträning, lite knepig tid kan jag tycka, tiden verkar inte skriven i sten och kan komma att ändras lite.
 
17/8 16.00 Första träningsmatchen Björklöven - Piteå  ( i Vännäs)
 
22/8 19.00 Asplöven - Björklöven
 
26/8 19.00 Björklöven - Asplöven
 
29/8 19.00 Internmatch
 
3/9 19.00 Timrå - Björklöven
 
7/9 16.00 Björklöven - Timrå 
 
11/9 19.00 Äntligen börjar allvaret Malmö - Björklöven

¤ ¤ ¤
 
Denna sommar har jag tagit ett längre brejk från bloggen och skall nu återigen trappa upp bloggandet, vet inte riktigt om jag skall ha samma infallsvinklar som i fjol eller ändra lite. Vad tycker ni läsare? Vad vill ni läsa om här om ni får önska?
Kom gärna med förslag så skall jag se om det finns möjlighet att uppfylla önskemålen.
 
/Sweetangel

Kommentarer

  • Kristoffer Grundström säger:

    Försök kom i kontakt med f.d Löven-spelare, till exempelvis Vecchiarelli, Potvin, Boman mfl.

    Svar: Ska kolla på det
    Sweetangel

    2014-07-30 | 01:10:56

Kommentera inlägget här: