Björklöven

För evigt För Alltid

Tryout och lite annat nytt.

Kategori: Allmänt

Ja det är klart att Jonathan Johansson senast från Mora kommer att få ett träna med Björklöven. Jonathan kommer till Umeå på lördag och kommer att ha möjlighet att visa framfötterna i två veckor Jonathan fick inte sitt kontrakt förlängt i Mora och har kanske inte rosat marknaden poängmässigt. Är en två vägsspelare som tar stort ansvar på isen, är bra både defensivt och offensivt. Min första känsla är att det kanske inte är den typ av spelare vi söker, känns som ett billigare alternativ till Gustav Hjalmarsson. Visst behövs alla speltyper men det jag saknar är något annat än en tvåvägsspelare som inte visat upp god poängstatistik. Jag tänker inte döma ut honom utan jag hoppas att han bevisar att jag har fel.
 
Även Jonatan Nielsen kommer träna med Löven de kommande två veckorna.  Han var senaste säsongen utlånad till Troja. En back som skall ha främst defensiva kvaliteer men även ett bra skott. 
 
 
Många har undrat vad som händer med våra första års seniorer som tränat med Björklöven, nu är det klart att de kommer att spela med Tegs SK under säsongen, detta är en bra lösning då de finns tillgänliga för Björklöven utifall att man drabbas av mycket skador.
 
Vidare har Björklöven restaurerat upp gymmet på hallen, det skall finnas de grejer laget behöver där också så det inte skall vara tvungna att träna på Iksu, vidare skall det regleras mer vilka som har tillgång till det.
 
Vad tror ni läsare, blir Jonathan Johansson och Jonatan Nielsen bra i Björklöven?
 
/Sweetangel
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: