Björklöven

För evigt För Alltid

Samma visa igen?

Kategori: Allmänt

Ja inför förra säsongen så satt jag och funderade om vad jag tyckte om lagbygget. Då som nu kommer jag lite fram till samma sak. Det saknas spets, vissa spelare är uppgraderade från ifjol men i det stora hela är truppen föryngrad och det är ett tungt ok att bära på en ung killes axlar, att han skall vara den som bär laget framåt. Den riktigt uttalade målskytten är likt ifjol Jon Palmebjörk. Jo visst har Felix Maegaarden Scheel gjort en del poäng även Emil Lundberg, men Olof Mårs gjorde även han en del mål och han är nu borta, poängen med det hela är att det saknas den riktiga spetesen, snipern som man kan vila tungt på, han som gör poäng match efter match. Om detta innebär att det blir samma visa även nästa vår vet jag inte, men oron gnager lite inne i mig ändå.
 
Björklöven var verkligen periodare ifjol och det fungerar inte, jag tror mer på nya ledningen än jag gjorde på den gamla men laget på pappret är inget som skrämmer motståndarna. Vi kommer att få kämpa i den nedre halvan är min känsla, om allt vill sig bra kanske kan va med och slåss om en plats för fortsatt spel i den positiva andan, men lite mer behövs för att jag ska vra fullt imponerad,
 
Vad tror ni läsare om lagbygget? Var i tabellen slutar Löven?
 
/Sweetangel
 
 

Kommentarer

  • Joejjeman säger:

    Som laget ser ut just nu.. SIST !

    vi är inte bättre än förra året.. krävs 3 riktigt bra spelare till för att ens tro på slippa kvalserien

    Svar: Jo det behövs lite mer än så länge men jumboplatsen hoppas jag vi kan undvika
    Sweetangel

    2014-07-08 | 14:34:25
  • Pluppen säger:

    Är precis som du rätt orolig för kommande säsong. Nu är väl det iofs ett normalläge som lövare, men den nuvarande truppen känns inte alls övertygande. Målvaktssidan är något osäker med två unga orutinerade keepers, på backsidan som var långa stunder bedrövlig förra säsongen har endast Harty tillkommit, och precis som du säger är målskyttet även ett frågetecken inför kommande säsong.

    Vi gjorde ett mål mer än Troja som sedan åkte ur och har samtidigt tappat ~15 mål i Mårs. Om vi inte får in någon spets sätter det stor press på att Lundberg och Maegaard-Scheel kommer in och levererar, samtidigt som många andra måste snäppa upp sig.

    Nya ledningen känns dock mer stabil och förhoppningsvis kan det leda till ett stabilare och bättre spel. Tror vi får kämpa för att undvika nedflyttningsplatserna.

    2014-07-08 | 14:51:38
  • Kristoffer Grundström säger:

    12:e plats som sämst & 4:e plats som bäst.

    Svar: Det var ett stort spann inte lika optimistisk som du tror 7-14
    Sweetangel

    2014-07-08 | 15:42:06
    Bloggadress: http://www.pointblog.se/
  • Jocke säger:

    Håller med dig. -Vi saknar en ny #9 helt enkelt! :-)

    Svar: Det gör vi absolut
    Sweetangel

    2014-07-08 | 16:25:02

Kommentera inlägget här: