Björklöven

För evigt För Alltid

Samarbete?!

Kategori: Allmänt

Ja det skrivs lite här och var om samarbeten, senast i raden är det Mrmadhawk som skrivit om ett eventuellt samarbete mellan Djurgården och Björklöven. Han har rätt i en sak och det är just det att Djurgården saknar en samarbetspartner i Allsvenskan.
Att ha en naturlig samarbetspartner i SHL har sina för- och nackdelar för ett lag i allsvenskan. Fördelarna är att det finns spelare på ett annat sätt att tillgå vid eventuella skador och detta tillett bra pris, även spelare som utfyllnad till lå kostnad är bra, men det får inte gå förlångt nackdelen är att det kan bli så att man spelar fram dessa unga spelare och när de är klara försvinner dem direkt.
 
Det skall vara ett bra samarbetsavtal som gynnar båda lagen om jag skulle tycka att det var aktuellt, fördelarna måste överväga nackdelarna, Inte bara en farmarklubb som utnyttjas. Som läget är just nu så välkomnar jag ett sådant avtal.
Vad säger ni läsare om samarbetsavtal? Något ni vill ha eller inte?
 
X X X
Förresten såg en bil igår när jag var ute och åkte. Det tog inte lång tid till jag insåg att det måste vara Skellefteås Bert Robertssons. Det är förresten en klubb jag inte vill se ett samarbetsavtal med.
 
 
 
 
 
/Sweetangel
 

Kommentarer

  • Håkan Möller säger:

    Hej!
    Jättebra om Löven kan hitta vettiga samarbetspartners som de har nytta av. Men det jag aldrig har förstått, är den nästan hatiska stämning som råder mellan AIK och Löven? Varför är samarbete dem emellan en omöjlighet? Jag växte upp med AIK och såg dem ta guld 78så sportsligt håller ja ju på dem. Men som utflyttad Skelleftebo, boendes i Gbg håller jag hårt på alla norrlandslag och ser det som en självklarhet att Norrland ska kunna samarbeta så att fler lag spelar i SHL!

    Svar: Det är rotat sen långt tillbaka och finns inte på kartan. Jag skulle aldrig kunna glädjas för saiks framgångar. Men bra att du kan det.
    Sweetangel

    2014-07-13 | 14:14:39
  • Justified säger:

    Bert Robertsson har ett SM-guld mer än Löven. Det måste kännas bra :D

    Svar: Ja så är det, men ändå måste han gråta?
    Sweetangel

    2014-07-15 | 00:54:04

Kommentera inlägget här: