Björklöven

För evigt För Alltid

Här kommer en känga!

Kategori: Allmänt

Eller kanske inte en känga i den formen utanmer en påpekan om förbättringsområden. Björklöven har en god organistion men det finns otroligt mycket som kan göras bättre och som man i längden kommer att tjäna på. Det är inte så att Björklöven är något unikt utan alla klubbar kan förbättras och det måste alltid finnas en vilja att bara bli bättre och inte nöja sig.
 
Som det är nu så går barn under 7 år in gratis men då gäller det att man skall stå eller ha barnen i knät. Vem vill ha sin 7 åring i knät i 2-3 timmar? Vem vill betala 200 kr för att barnet skall få en egen plats? Visst här har Björklöven blivit bättre och erbjuder familjebiljetter, iallafall till vissa matcher. Jag anser att familjebiljetter skall finnas varje match, de kan variera på olika sektioner i pris men det skall vara möjligt att köpa var man vill även om man kan rekommendera en särskild sektion som kan vara lite lugnare. Sen tycker jag att barn skall räknas som upp till i allafall 15 år och inte bara 7 år som det är idag. För föräldrar har inte råd att gå på hockey med tre barn om det koswtar lika mycket för varje barn som för de själva. En match kostar isåfall ca 1000kr för hela familjen och då tillkommer, det som handlas i kioskerna, jag tror att lägre priser ökar försäljningen i kioskerna, barnen intresserar sig för hockey och på sikt betalar de in sig för att se laget i deras hjärtan.
 
När vi ändå är inne på barn, så för de mindre barnen fanns för ett par år sen lekbitenrummet, ett rum som fortfarande är fullt utrustat men som inte används. Jag antar att det är för att det inte finns någon som driver det. Min undran är borde det inte gå att ha något avtal med exempelvis gymnasieskolor, ungdomar håller verksamheten igång och får något i gengäld. Iksu har barnpassning när man tränar, det kan inte vara omöjligt och de små barnen kan tycka att det blir enformigt att se en hel match så lekbitenrummet är en perfekt sidoverksamhet. Nu blir det så att föräldrar stannar hemma eller lämnar barnen hemma. Jag tycker det är synd när rummet finns men inte används.
 
Souvernirer har blivit bättre, men personligen anser jag att det går att utveckla. Vet inte om det verkligen är så men kvalteén på kläderna är inte den bästa, detta har gjort att jag tvekar att köpa t-shirts för relativt dyra pengar när de går sönder eller tappar formen efter en tvätt. Vad gäller formen så är allt för killar, finns lite för barn men så gott som ingenting för tjejer. Jag skulle vilja se bättre och skönare tröjor och att det finns något för alla. Hade älskat om det fanns en relativt neutral hood för tjejer exempelvis en vit med vitt tryck likt mössan som finns. Det skriker inte souvernir men visar ändå vart hjärtat finns. Även här tror jag att det betalar sig i framtiden, finns det nåt för alla så till slut köper fler och fler om det visar sig att det är bra kvaliteét.
 
Som Löven4Ever skrev om igår så kommer alltså träningsmatchen mot Piteå i Vännäs kosta 100kr. Min första tanke var, är detta ett skämt. Man tar alltså 100kr i inträde ,i en träningsmatch mot ett division ett motstånd, i en lite ishall 3 mil från stan. Spelar man på Lövenfansens törstande efter hockey i och med att det är första matchen eller hur har tankarna gått när man satte det priset? Det finns väl inte ens sittplats i Vännäs Ishall? En halvering av priset hade varit på sin plats, det känns mer rimligt. Nog kommer jag säkert vara på plats oavsett men jag tycker det är fult och fel med så hutlösa priser. 
 
Det kanske blev ett hårt inlägg men man måste kunna ge ochta kritik för att kunna utvecklas. Det här är bara vad jag tycker är jag helt ute och cyklar?. Är det något ni läsare tycker Björklöven borde förbättra?
 
/Sweetangel

Kommentarer

  • sudden säger:

    Hejsan håller med dig fullt ut. Finns mycket att jobba på! för lite runt match utnytjas till att locka annat än hockey folk. Borde gå att ha barn dagar skytte tävlingar med mera i pauserna före och efter match

    Svar: Det har du rätt i Löven behöver synas mer och locka mer publik på
    Saker runt omkring hockeyn.
    Sweetangel

    2014-07-03 | 11:49:29
  • sydtobba säger:

    Du har helt rätt i din konstruktiva kritik. Det finns en mycket stor förbättrings potential på Löven arrangemangen. Gränsar faktiskt till amatörism. Det bär mig emot att säga; Åk till Växjö och lär av poplaget Lakers. Där har man förstått att publikåterväxten är viktig.

    Svar: Finns mkt att lära och kolla runt sig är aldrig fel sen
    Behöver man inte ta efter allt
    Sweetangel

    2014-07-03 | 11:58:23
  • Kristoffer Grundström säger:

    Ta bort allt vad biljetter heter & lägg summan på skattesedeln istället = Fullsatt. :)

    Svar: Den vägen är inte rätt att gå, ingen
    Vill betala skatt för sånt de inte är intresserad av
    Sweetangel

    2014-07-03 | 14:31:57
    Bloggadress: http://www.bjorkloven.com/
  • Joejjeman säger:

    ang Vännäs.. så e det väl bra om dom kan dra in lite cash så inte fler div1 klubbar går i graven

    Svar: Jo på så sätt, det känns inte som rätt sätt tror d skulle dra in lika mkt med lägre priser med
    Sweetangel

    2014-07-03 | 16:42:02

Kommentera inlägget här: