Björklöven

För evigt För Alltid

Hålla i pengarna?

Kategori: Allmänt

Det finns spelare från fjolårets säsong i Löven som inte gjort klart med andra lag och inte heller fått veta om att det inte är önskvärda i Löven. Det är Martin Johansson och Alexander Sundström.
 
Gustav Hjalmarsson var den senaste som blev klar för att det inte skulle bli någon förlängning i Björklöven, detta beslut var från bådas håll, man gemensamt valde att gå skilda vägar.
 
Vad gäller Martin Johansson så skall han ha fått ett anbud från Björklöven som han inte kunde acceptera, Martin var inte sämsta back ifjol men inte heller den bästa. De sämre backarnafrån ifjol sitter redan på kontrakt över även denna säsong, så jag tycker inte att det är mer än rätt att Sportchef Fredrik Grönberg håller i pengarna när det gäller Martin Johansson, det finns för mig en enda anledning att han skall spela nästa år och det är att han har möjlighet att bli historisk, men då skall det vara till en låg kostnad och jag hoppas isåfall inte att han räknas som den sista backen som skall in denna säsong. Det går enligt mig inte att betala en spelare en hel säsong bra för det, man måste vilja ha hans tjänster hela säsongen och jag tycker inte Martin är den back vi egentligen saknar. Nu vet jag med säkerhet att Martin inte skulle skriva på bara för att bli historisk utan han vill fortsätta spela hockey. Han väljer mellan löven och civilkarriär.
 
Vad gäller Alexander Sundström vet jag inte med säkerhet hur snacket och tankarna går men kan tänka mig att situationen är lite liknande. Alexander är skadebenägen och lär inte vara hetast på marknaden, jag tror att det blir Löven eller skridskorna på hyllan. Även här har Fredrik Grönberg ett bra läge likt det Jimmy Blixt hade gällande Jens Persson, man kan hålla ner kostnaden då man vet att spelaren inte lär röra på sig. Tyvärr är det så man måste jobba när ekonomin är skral. Jag tror att Alexander Sundström blir kvar om det rör sig om en mindre summa annars tror jag att Fredrik Grönberg satsar de större summorna på andra spelare.
 
Med all respekt för en spelare med så många matcher men kan man ha kvar en spelare bara för att den har chans att bli historisk? Vad säger ni?
Är det rätt av Fredrik Grönberg att spela på detta sätt som jag tror att han gör för att hålla nere kostnaderna?
 
/Sweetangel
 
 

Kommentarer

  • Joejjeman säger:

    Martin borde sluta.. Sundström däremot borde väl kunna få nån typ av korttidskontrakt som man förlänger om han håller sig någorlunda hel o spelar iallafall 80% av matcherna

    Svar: Du kan ha en poäng där gällande Susse nån form av kontrakt där det går att avbryta om han inte är hel
    Sweetangel

    2014-07-09 | 15:23:05

Kommentera inlägget här: