Björklöven

För evigt För Alltid

Tungt tungt tungt

Kategori: Allmänt

Jag har efter de senaste förlusterna varit nästintill likgiltig men efter kvällens förlust tappade jag musten. Jag tycker ändå vi står upp riktigt bra och äntligen ser jag på ett sett ljuset igen, det är tyvärr det som gör att det blir extra tungt när det inte blir några poäng. Vi saknar en liten detalj och det är målskyttet. Malmö är riktigt bra och vi står upp mot dem som ett lag och förtjänade ett poäng idag men ödet ville annorlunda, ja varför då, vi är inte tillräcklig distinkta i avsluten. Lägen att kvittera finns men skärpan saknas.
 
Jag står för att jag tycker att den första perioden var grinig och jag var likaså, jag som många andra tyckte Liffiton kom från båset för att slåss, nu sägs det att så inte var fallet att han kommit in innan tacklingen, fine jag ger mig. Timashovs tackling är onödig, han hoppar in i den och det tar i huvudet på Alvarez, det är en checking to head även här lägger jag mig platt, men kan ändå inte sluta undra vad som hänt om Tima inte hade hoppat, tror fan det hade smällt i hans huvud istället, han vill försvara sig på en stenhård tackling och hans storlek är inte till hans fördel, men försvaret blev till hans nackdel då han inte håller nere utan träffar huvudet och det avgör också matchen tyvärr.
 
Den tredje perioden är egentligen den enda jag är lite besviken på Löven skall komma in och jaga ledning men det är den perioden vi blir mest tillbaka pressade i och det är inte första gången vi ser det.
 
William Quist hade några bra lägen idag och har nu gjort två bra matcher.
 
Jon Kanon Palmebjörk har flera lägen att göra mål i slutet men det går inte vägen.
 
Jag måste också berömma Per Hållberg tycker han spelar smart idag och jag blev chockad när jag insåg att han var den som tog uppåkningen och var före malmöspelaren i anfallet.
 
Alexander Hellström visar idag vad han är bra på och var längesen jag såg honom sådan.
 
Raycroft gör det bra och kan inte lastas för nåt av målen men Pontus Sjögren är den bästa målvakten idag.
 
Björklöven är på gång igen det är helt klart men nu måste de komma en vinst på tisdag, det finnns inte på kartan att det går att vänta längre innan poängen rullar in, vi är i akut behov av att plocka dem.
 
Men kan inte säga att de 12 800 personerna som var på plats i Malmö Arena nådde ut i tv-rutan. Därför är jag av den åsikten att en evenemangsarena vill jag inte ha, jag vill ha akustik och bra tryck inga klappor och gapande tomma stolar som det är vanligtvis. En arena skall man kunna fylla och i nuläget fyller vi inte ens T3 Center därför funkar den bra visst den har sina nackdelar,men den kostar oss inte en massa pengar och tar inte bort charmen med ishockeyn.
 
/Sweetangel
 
 
 
 

Kommentarer

  • Jörgen säger:

    Tycker synd om er i Björklöven även om jag är glad över vinsten. Hoppas att ni kommer in i ett stim med vinster igen så ni klarar er kvar utan kval.

    Svar: Tack, klart du ska glädjas över vinsten, ni gjorde mer mål å då vinner man :)
    Sweetangel

    2014-01-26 | 21:53:09
    Bloggadress: http://juridiskadokument.nu/

Kommentera inlägget här: