Björklöven

För evigt För Alltid

Totalt MÖRKER!

Kategori: Allmänt

Ja det är precis så det är just nu. Jag hade lite hopp efter matchen mot Asplöven då jag tycker att farten och markeringen stämde bättre än det har gjort på senaste tiden, den matchen var ett fall framåt, trodde dock inte att jag skulle få detta brutala uppvaknandet i en match mot jumbon, jag trodde de skulle bli svårt men detta var rent utsagt PINSAMT. Jag vet att det är mycket skador och nu också går magsjuka i laget, de spelare som är hela är trötta och så vidare, jag kräver egentligen inte mycket jag kräver att spelarna gör sitt yttersta och krigar till 100% samt visar offervilja, men i gårdagens match fanns inget av detta. Vi är inte med i matchen alls utan blir totalt utspelade av jumbon, ja varför kan man fråga sig, jo vi gör inte jobbet tillräckligt hårt.
 
Det måste börja från att få ordning på defensiven till att sen kunna bidra offensivt. Vi har fullt lag på backen men ändå har vi aldrig varit sämre försvarsmässigt samt med tanke på vår sargade offensiv så funkar det inte att släppa in i snitt 5 mål per match som vi gjort de senaste 6 matcherna, då vi inte har det offensiva för att kunna mäkta med 6 mål framåt.  Först när vi fått ordning på det defensiva kommer vi kunna vinna matcher framtills dess så kommer vi tyvärr vara utspelade.
 
Det är som spelarna säger att det sitter i huvudet, Jon Palmebjörk sa det efter Djurgårdsmatchen och Marcus Lundberg igår. Jag vet inte hur de skall släppa men jag kan säga att jag saknar Patrik Sundström i båset, han har en förmåga att få spelare att lyssna och förstå på ett sätt som är helt i sin egen klass.
 
Andra perioderna som Löven gör är inte okej, vet inte vad som händer i paus men när pucken släpps så är det som att vi bara ställer in skridskorna och kämpar inte så som vi gjort i början av matchen, det är också här vi verkligen förlorar matcherna.
 
En kortare reflektion var detta, kan komma mer under dagen.
 
/Sweetangel
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: