Björklöven

För evigt För Alltid

Otroligt tungt trots ett fall framåt.

Kategori: Allmänt

Ja det blev ytterligare en tung förlust. I den första perioden kom Löven ut som ett annat lag än vi sett dem tidigare och känslan var till en början god men i och med att chanserna inte sattes smög en känsla in om att det här kommer inte gå vägen.
Den första perioden slutar 0-0. När väl den andra perioden drar igång undrar jag vad mitt älskade Löven tänkte farten var som bortblåst och de kändes rädda, det blev inte bättre när vi fortsatte missa våra chanser och Asplöven får ett lätt mål och tar ledningen. Men perioden slutar 0-1.
Löven får börja den tredje perioden i powerplay men det fotsätter studsa åt fel håll, vi kan dock kvittera men glädjen är kortvarig och Asplöven kan både ta ledningen och sedan utöka den till 3-1. Vi kan dock reducera men kommer aldrig närmare utan det slutar 2-3. Asplövens alla mål är pga misstag från våran sidan.
 
Jag är helt säker på att hade vi varit laget med självförtroende och vinster i ryggen hade vi vunnit matchen, nu har vi lite dåligt självförtroende och det sitter i huvudet och därför studsar det inte heller riktigt rätt. Nu börjar vi i och med alla förluster befästa vår plats i botten och visst det är många matcher kvar men det är för lite att ta 4 poäng på 11 matcher. Vi måste vända trenden nu och det enda som kan rädda oss är att vi kommer i en form lik den vi hade i det andra kvartalet av serien.
 
Dmytro Timashov är en riktigt lovande ung spelare som njöt av att vara där ute och det syntes, absolut en av isens bästa spelare i gårdagens match, han gör det som inte förväntas av honom och gör det riktigt bra, visst han gör inte så mycket poäng men är lite lik Kim Karlsson och jobbar fram ytor åt motståndarna, han vill jag gärna se mer av i Löven.
 
Thomas Enström är också en spelare som jag vill lyfta fram, han fick igång första femman igen och bjuder på ett riktigt snyggt mål efter en bra uppåkning och bra avslut. Jag önskar att Örebro inte vill ha tillbaka honom än på ett tag.
 
Vill också säga att det känns som att Linus Boström gjorde ett bra jobb i powerplay, han är ingen Olof Mårs som saknas otroligt mycket, men han är den som testats i den linan som gjort det bäst sedan Olof skadades.
 
Mats Lavander var inne på alla tre baklänges mål och står inte rätt en gång samt att han är på tok för långsam för att bidra just nu. Det gör mig ledsen då jag hoppades mycket på honom men just nu känner jag att han är mer en belastning än en tillgång. Tycker att Mikael Persson-Riis kune fått chansen när Mats byte efter byte visar att han inte är på tillräckligt bra nivå, visst det kanske är ryggen som spökar men är inte detta en match man kan vila honom då vi har en extra forward?
 
Varför var det så viktigt att Oscar Molin kallades hem från Teg vad jag såg fick han inte spela något, jo visst det är viktigt att ha back-up om någon går sönder men vi har spelat på mindre folk tidigare och Teg hade väl också kunna få dra nytta av avtalet om de nu hade behiv av en back, när vi ändå inte utnyttjar honom trots att jag anser att Patrik Nevalainen är sämre än Oscar Molin just nu.
 
Vi kanske skulle dricka lite redbull för just nu behöver vi vingar och behöver klättra i tabellen om inte denna vår ska bli ångestfylld ända in i April.

Men jag har inte gett upp utan tillsammans skall vi vända trenden och jobba in i slutet för att undvika kval.
Vad är inte bättre än att börja med att slå Troja på lördag och samtidigt hoppas på lite hjälp från topplagen så att glappet upp inte blir för stort framtills dess.
 
/Sweetangel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: