Björklöven

För evigt För Alltid

Nattsvart i den djupa avgrunden

Kategori: Allmänt

Ja solen gick upp idag med men när det gäller Björklöven så är det totalt nattsvart. Vi befinner oss i avgrunden och det som kändes som att några fall framåt är nu helt under isen. När spelarna igår entrade isen så såg jag inget av de hjältar och krigare jag velat se, det jag vet finns där. Istället såg jag livrädda och fastfrusna killar som inte fick ut något av de man kan. Det var kanske viktigaste matchen den här säsongen och vi var sämst när det gällde.
 
I dagens Löven saknas en typ av spelare, vi behöver en målskytt, någon som kan göra enkla mål. Vi har trots vårt räddhågsna spel flera chanser att ta över matchen i och med alla powerplay men när vi får chansen i PP blir det omöjligt ännu mer ängsligt, det går långsamt och vi tror att vi kan skjuta genom motståndarna, vi spelar på samma sätt trots att det inte ger utdelning. De enda mål vi gör i PP just nu är när vi lyckas med passningen genom boxen som friställer antingen Palmebjörk eller Öhman som bara kan trycka dit, okej målet igår var ett skitmål signerat Olof Mårs men annars är det inga försök som fungerar.
Detta gör att vårat powerplay blir lättläst och när pucken sen också går långsamt blir det knappt ens farligt, då motståndarna hela tiden kan vara rättplacerade.
 
Konstigt hur man kan veta hur en match kommer se ut redan innan. Det klassiska nu är att man hamnar i 0-2 underläge innan man kan reducera till 1-2 men sen går det fort och det blir 1-3 och sen rinner det i väg till 1-4 eller 1-5. Så länge Björklöven inte kan ta ledningen kommer vi heller inte vinna matcherna, vi har inte tagit ledningen de senaste 16 matcherna vi har heller aldrig kommit till kvittering utan istället för att lyckas i vår jakt framåt så tappar vi in bakåt.
 

Det finns tre spelare som utmärkte sig positivt igår och det var William Quist, Kim Karlsson och Emil Wrenman.
 
Alexander Hellström gjorde nog sin sämsta match på otroligt länge, han var allt annat än bra.
 
Vad gäller mötet igår och mina tankar om avgångar hit och dit. Jag hoppas inte man offra John Lind för han är rak och vågar säga vad han tycker, han är den jag har mest förtroende för. Jag vet inte om vi skall sparka Jens heller jag vet att något behöver göras och att det behövs in en ny röst. Det är Jimmy Blixt som bär det sportsliga ansvaret och därför bör vara den som får lämna. Att han också lämnar båset kan ändå öppna för att en ny röst kommer in och det kan vara det som behövs. Jag är inte så kunnig inom det här vet bara att något måste väcka grabbarna så vi kommer in i kvalserien i en positiv trend. Det finns enligt mig inte på världskartan att vi lyckas undvika den och då måste förutsättningarna när vi kommer in i den vara så optimala som möjligt.
 
Fy fan alltså ibland undrar jag varför jag utsätter mig för det här kväll efter kväll. Att vara Lövare är till 90% lidelse och 10% lycka ändå älskar jag det här laget så sjukt jävla mycket och är glad att jag är en del av Lövenfamiljen. Det kommer aldrig ändras men division ett är inget jag vill uppleva igen och jag hoppas vi slipper det slutet på den ångest som denna vår kommer medföra.
 
 
/Sweetangel
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: