Björklöven

För evigt För Alltid

Förändringar?

Kategori: Allmänt

Ja det är många som nu när vi går dåligt skriker efter förändringar och det de flesta skriker är att alla ska avgå, men efter det så är det framförallt att Jimmy Blixt skall lämna båset, jag är en av dem som tycker att han inte bör stå där men har under säsongen insett att det inte kommer hända något, Jimmy kommer stå kvar i båset för han vill ha tre tränare där och har inga pengar att anställa någon annan. Vilket jag ibland kan förstå men ibland känner ne han tillför inget som de andra två inte kan sköta själva. Det kan inte vara det lättaste att ha chefen i båset. Om det nu stämmer att det finns missnöje bland spelare att ha honom där som det nu går rykten om förstår jag ännu mindre varför han måste stå där. Jag hoppas att det inte är något annat än en rykte för annars kan det här bli riktigt illa, det sista jag vill är att det sprider sig missnöje i laget för då kommer de prestera ännu sämre.
 
Vad återstår då att göra? I övrigt på tränarbiten tror jag inget kommer hända, Jens Öhman är inte tänkt som ett en tränare som skall göra resultat i nuläget utan han är tänkt som en tränare som på långsikt skall föra oss dit vi vill vara, till en början ett etablerat lag i Allsvenskan. Detta gör att han troligen sitter säkert vilket också Jimmy Blixt varit öppen med, han är av åsikten att inget ändras bara vi ändrar i tränarstaben.
 
Så då återstår det spelarna, är det här hela problemet ligger? Jag har förstått att det varit svårt för spelarna med skadorna men också med de korta lån som varit, det gör att det sprider sig osäkerhet, ingen vet säkert vem den skall spela med ej heller hur länge varje spelare som kommer in stannar.
Vi har byggt hemvävt för att alla skall jobba för märket på bröstet och som ett lag, tyvärr har skadorna naggat allt i kanten då det kommer och går spelare och de stör i tryggheten. Vi har alltså denna säsong använt oss av 41 spelare vilket är iallafall 10 för mycket enligt mig, vet att vi inte kunnat göra så mycket men för att få en bra känsla i gruppen så är detta allt annat än optimalt. För att vi skall förändra den negativa trend vi nu befinner oss i måste varje spelare rannsaka sig själv, vad bidrar jag med och vad är jag bäst på, fokusera på det och tillsammans kämpa så att hela gruppen drar åt samma håll och blir ett lag igen, ett lag som är villiga att offra allt för varandra och för märket på bröstet. Jag vet att många spelat halv skadade och de som varit långtidsskadade behöver tid att komma in i det igen, men de  alla kan göra är att ge allt de har varje match och kriga till 100%.
 
Det här måste vända och det är snarast om inte vi vill ha en vår fylld av ångest och det är inte bara laget utan varje enskild person som bryr sig kan på sitt sätt bidra till att vi vänder det här. Älska mig mest när jag förtjänar det som minst ty då behöver jag det som bäst, är ett ganska bra ordspråk och nu behöver grabbarna oss, slut upp i varje match och stötta dem, oavsett hur det går.
 
 
Avslutar med några ord från John Lind
"Trots sviktande form och ett något stukat självförtroende möts jag varje morgon av spelarnas beslutsamma blickar.

Jag ser engagemang i deras ögon.
Jag förundras över deras prestigelösa sätt att ta åt sig av kritik.
Jag imponeras av deras vilja att bli bättre varje dag.
Jag ser glädje och kamratskap.

Det jag ser varje morgon gott folk är ett gäng krigare - ett gäng vinnare."

/Sweetangel
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: