Björklöven

För evigt För Alltid

Desperation sökes

Kategori: Allmänt

Även om gårdagens match var ett fall framåt så kändes det aldrig som att Rögle behövde förta sig, det såg relativt enkelt ut. En del saker var bättre och en del var precis som de har varit på senaste tiden, det jag verkligen saknar är desperation, viljan att offra sig till varje precis. Det skall vara svårt att möta Löven inte som nu när det är som att ta godis från småbarn.
 
Misstagen måste rensas bort, vi släpper in fyra mål och det är pga fyra misstag, inte allt för sällan får Rögle en spelare helt rent framför mål för att vi återigen räknar fel och inte håller en kille var. Vi klarar inte att att enkelt rensa ut när vi har lägen och det har straffat oss så många gånger den här säsongen, lyft ut pucken lägg den inte efter sarg.
 
Jag vill att Hellström ska kliva fram och visa varför han värvades hit, han skulle vara vår back som alltid stod upp för laget och ändå vara stark defensivt, nu börjar han kanske hitta dit men han håller huvudet kallt alldeles för sällan och drar på sig onödiga utvisningar. Jag vill se han desperat utan att för den skull gå över gränsen.
 
Jag vill se mer vilja mer desperation och stenhårt jobb utan de kommer vi aldrig vinna matcher, jag tror ändå att vi har ett lag som skall klara av att klara sig kvar utan kvalspel men för de måste självförtroende in i gruppen igen. Den stora frågan är vad som skall hända för att det skall vända? Jag vet inte vad jag vill, men något måste hända och det är snarast, för mig är den bästa lösningen att använda sig av Patrik Sundström de man kan samt att Jimmy Blixt kliver ut ur båset.
 
Jag är inte nöjd med spelet och kommer fortsätta klaga på de jag tycker saknas tills något händer för med det här spelet blir det som jag skrev igår rakt ner i ettan. Det viktigaste för att ens ha en chans i ett kval är att komma in med positiv känsla i laget och det kan jag lova att det inte är nu. Vi har tagit 0 poäng under 2014 och totalt 4 poäng på de tretton senaste matcherna.
Det finns de som tycker att man inte är en supporter när man klagar och då får de tycka det om mig. Men för mig är det inte okej när det ser ut som det nu gör. Jag tror och hoppas på killarna varje match och vid varje förlust har jag ont i hjärtat och inser att ettan kommer närmare och närmare. Jag är av den åsikten att kritik måste man få ge och att man är supporter om man trots att det inte går bra går på match efter match och gör sitt för att stötta laget.
 
Alla andra lag som legat i botten har vidtagit åtgärder. Rögle, Troja och Södertälje har alla sparkat tränaren, och säga vad man vill så har alla lag ryckt upp sig efter det okej Södertälje kanske först efter andra bytet, är det den rätta vägen? Södertälje har idag också sparkat en målvakt och gjort klart med en på papperet bättre. Allt händer medan vi sitter lugnt i båten och skyller på skador. Jag tycker inte vi kan skylla på skador längre vi ställer fullt lag på isen varje match och det är ändå ett bra lag på papperet som skall genomföra matcherna men det funkar inte i nuläget. Jag skulle faktiskt vilja höra att det här är åt helvete för dåligt vi måste göra nåt för att bli bättre osv istället för att höra vi hade otur, vi har skador och är för ineffektiva. Påverka det som går att påverka och gör det bästa av det, slut med bortförklaringar det hjälper inte det som behövs är att varje individ rannsakar sig själv och lär sig av misstagen.
 
Något måste ske och det är NU!
 
/Sweetangel
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: