Björklöven

För evigt För Alltid

Dagen efter kvällen före

Kategori: Allmänt

Så har man hunnit landa i eländet från gårdagen. Jag är inte den som skriker efter nyförvärv eller avgångar, men jag är inte heller den som sitter tyst och accepterar det vi nu ser. Jag kan inte hålla käften under matcher, jag blir frustrerad när jag ser spelare som glider runt och inte gör jobbet. Jag som många andra undrar vad är det som gör att vi inte ens är med i matcherna längre, för så är det, vi är totalt utspelade för att glimma till kortare stunder och så vinner man inga matcher.

Är det så enkelt att det är första femman det hänger på, om de inte levererar så förlorar vi? Jag vill inte tro att det är så enkelt, framförallt för att när vi var det vinnande laget så vann vi för att hela laget slet och vi jobbade för varandra. Är det för att vi fått in många spelare på kortare lån som stör gruppen? Jag tycker att spelare på den här nivån borde klara av att det kommer och går spelare, vi har inte haft nåt val. Är det så enkelt att Kim Karlsson rörde om så mycket att vi gav oss själva möjligheten att vinna genom det?

Jag blev ändå lite orolig igår på presskonferensen när John svarar att det hänt grejer som han inte tänkt ta där. Är det interna strider i laget? Är det nåt annat som hänt som stör spelarna? 

Ja frågorna är många och svaren är inget vi utanför kommer få reda på. Löven hade ett krismöte igår där de vädrade och stängde gårdagens match. Det är inte bara vi fans som lider av det här, de gör dem med och vill inget hellre än att spela ett bra spel och vinna matcher. Det sitter mycket i huvudet och det kommer vända det är jag säker på, det måste dock komma från varje enskild spelare för att sen byggas så att alla jobbar ihop och spelar för varandra. För att det skall ske tror jag först å främst att vi behöver första målet och slippa jaga från start, så vi kan få lite självförtroende igen. Gärna redan på onsdag.

Thomas Enström gjorde igår sin första match med Löven men jag undrar vad som är tänkt där då han efter matchen tog tåget till Örebro, är det bara för att packa ihop och komma upp till Umeå eller stannar det vid endast en match? Thomas var en av de bättre spelarna igår i ett annars riktigt dåligt lag. 

Oscar Molin fick igår istid första gången på länge och var inte sämre än någon annan, kan inte låta bli att undra vad som gör att han får så lite speltid, besväras han av skadan eller tycker ledartrion att han inte platsar?

Gustav Björklund spelade två matcher och fick uppleva två nederlag, han gjorde inget större intryck på mig.

Victor Öhman är tillbaka i Modo, tycker ändå han gjorde en godkänd insats på sina matcher med oss, blev bättre ju längre det led.

På tisdag tänkte jag ta mig till ladan och spana in träningen. Kim Karlsson, Lucas Sandström och Viktor Ekeståhl-Jonsson sägs ju gå på is i veckan. 

/Sweetangel 



Kommentarer

  • Ölandspauna säger:

    Klockrena analyser. Det där med Kim eller en liknande spelare är det som saknas. Inte för att Kim är speciellt målfarlig och tillför där som det behövs nu utan hans spelsätt sysselsätter en hel femma hos både oss och motspelarna. Det gör att balansen blir bättre och att allt inte hänger på förstafemman. Bara hoppas att Kim, Lucas och VEJ är tillbaka inom kort.

    2014-01-12 | 13:32:47

Kommentera inlägget här: