Björklöven

För evigt För Alltid

Bevakning

Kategori: Allmänt

Jag har tänkt på det nu de senaste dagarna. Efter att Löven hade "krismötet" och nu när det gått sämre så har aldrig jounalistbevakningen varit större. Jag besökte träningen i tisdags och aldrig har det varit så många från media på plats likaså var det på gårdagens presskonferens. Varför väljer journalister att bevaka mer bara för att det går sämre? 
Jo för rubriker som krismöte och liknande säljer bättre. 
Nu säger jag inte att det bara är så men
Det blir lätt att tänka i de banorna. Nu är det så att viss av bevakningen är nystartad och det kan varit en slump att alla besöker arenan samtidigt. 

Men journalister från kvällspressen skriver bara när det går sämre, eller när man vinner hela tiden för det är det som säljer. Vi behöver inte de negativa just nu, vi behöver hitta det positiva så vi kan hitta en väg att vinna. Ska bli intressant att se om bevakningen blir lika stor om vi lyckas vinna igen. Jag tror inte det.

På tal om vändning så tror jag tyvärr inte den kommer på Lördag då vi har otroligt svårt mot Troja borta tidigast kommer den mot Rögle på onsdag båda våra vändningar dels den från negativt till positivt och den från positiv till negativ har kommit mot Skåne lag. Första vändningen kom mot Malmö i Malmö Arena och vinnande trend avslutades mot Rögle i T3 Center, så vad passar inte bättre än att vända detta mot Rögle om vi nu inte lyckas på lördag. 

Oavsett vad som händer så behöver laget oss i alla lägen så ni som kan slut upp på alla matcher och visa er stöd

/Sweetangel 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: