Björklöven

För evigt För Alltid

Uppehållslån?

Kategori: Allmänt

Jag vet inte hur jag ställer mig till den frågan. Vi ligger sist och är i enormt behov av poäng och saknar någon som gör mål. Jag trodde Jimmy Blixt skulle ha landat ett nyförvärv innan Almtuna matchen, men de lyser med sin frånvaro.

Nu har SHL gått in i ett längre uppehåll och flera lag lånar ut spelare. Nu är det inte toppspelare som lånas ut utan yngre spelare som behöver istid för att fortsätta utvecklas. Jag hade varit öppen för ett lån om det verkligen var någon som bidrog med så pass mycket att det övervägde det negativa med att ta in en spelare på kortare sikt. Därför tror jag inte att jag skulle vilja låna spelare i en fjärde femma nån vecka hit eller dit. Hade vi däremot fått låna in Patrik Hersley hade jag inte tackat nej även om det bara varit för en vecka, just för att Hersley skulle bidra med så mycket som Björklöven saknar i nuläget. 

Så jag är kluven i frågan men eftersom SHL-lagen knappast lär vilja låna ut sina bärande spelare så blir nog slutsatsen att det kostar mer än det smakar. Om det inte är en spelare som sen kan bli kvar men den typen av spelare vi saknar lär knappast släppas när uppehållet är över. Det skall vara att låna en målvakt för att stärka upp den posten och få lite konkurrens under dessa veckor.

Så jag tror inte lösningen finns i det uppehåll som nu råder, jag tror att Jimmy Blixt måste jobba stenhårt för att få in ett nyförvärv i slutet av veckan känns det försent.

/Sweetangel 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: