Björklöven

För evigt För Alltid

Uppehåll

Kategori: Allmänt

Ja vi har gått in i en veckas uppehållet och vi har gjort det i djupt mörker och som tabelljumbo. Malmö är ett lag som vi ändå spelat bra mot i alla fyra matcherna trots bara 3 poäng. Vi var det bättre laget och förtjänade poäng det var jag inte ensam om att tycka men den matchen är spelad och det blev en förlust nu är det bara att blicka framåt. Uppehållet kommer innehålla mycket träning för grabbarna, de kör både på is och fys och vissa dagar är det två ispass. Det gäller att varje individ går in i sig själv tränar för att bli bättre och komma redo på tisdag för att kriga i 60 min.
 
Det finns några som presterat som sig bör, några är sämre och några är bättre än jag kunde tro.
Vad gäller topplagen är jag inte särskilt förvånad utan det är lag jag trodde skulle vara där och slåss, förutom Karlskrona då men sen början av serien har de varit riktigt bra och visat att de har i toppen att göra. Malmö är nog de lag som ändå jag håller som de bästa laget vad gäller helheten.
Asplöven lyckas återigen göra det som de flesta inte trodde var möjligt de slåss om en playoffplats. De har Kentää och sen har de lyckats få de så att alla krigar för samma sak, vinna matcher samt visa upp sig för egen del för att komma därifrån. Almtuna har också gjort det bättre än jag trodde, de vinner titt som tätt och är inte heller ett lag jag tror vi kommer kunna ha bakom oss som jag trodde i början.
 Det känns som att Södertälje har gått betydligt sämre än jag trodde och är vårt enda hopp att slippa kvalserien, det är 30 poäng kvar att spela om och det är 8 poäng upp, det kan vara möjligt men känns ändå otroligt att det skulle ens vara möjligt men så länge det finns chans finns det hopp. Vi har 6 hemmamatcher kvar och flertalet av dem är mot bottenkonkurrenter. Men innan jag ens börjar tänka så så måste Björklöven kunna bryta trenden, göra fler mål än motståndarna är ett måste och vinsterna måste börja rulla in.
 
/Sweetangel
 
 

Kommentarer

  • Jörgen säger:

    Det är knappast kört. Jag tror att Björklöven fixar det utan kval om de fortsätter spela som de gjorde mot Malmö.

    Kan hålla med om att Björklöven dominerade i matchen men anser att det var eftersom Malmö tillät dem dominera så länge de hade ledningen. Om Björklöven hade kvitterat så hade Malmö garanterat en växel till. Jag har sett det tidigare när Malmö spelat på ledningen.

    Ovanstående utesluter dock inte att Björklöven gjorde en riktigt bra match och pressade Malmö hårt. Om man ser till spelet på isen så är Björklöven inget bottenlag. Om de, i motsats till vad jag tror, går till negativt kval så kommer de att klara sig kvar hur lätt som helst. Så det är bara att njuta av nerven i de bonusmatcherna i så fall. Lycka till!

    2014-02-05 | 18:50:24
    Bloggadress: http://juridiskadokument.nu/

Kommentera inlägget här: