Björklöven

För evigt För Alltid

Ny målvakt?

Kategori: Allmänt

Ja rykten går att Raycroft inte kommer spela kvalet med Björklöven och att Blixt därför värvat en målvakt. Visst har inte Raycroft varit jämn men han har en hög högsta nivå. Det pratas alltid om gruppen och hur bra det är att man är samspelta. Är det då läge att ta in en ny målvakt, en ny spelare på den kanske viktigaste positionen bara för att spara pengar? För någon annan orsak kan jag inte se att det är. I och med att Raycrofts lägsta nivå varit allt annat än bra hade jag ändå kunnat tänka mig ett byte men då hade det varit Wälitalo jag hade velar ställa åt sidan, och då hade jag velat se en målvakt i Hanses klass, men det sparar ju inga pengar. Hanses uppges vara klar för ärkerivalen Skellefteå. Ärligt så är det ingen målvakt i de andra lagen som släpper spelare som känns så intressant, som inte känns som ett nedköp. Zacke är en det snackas om men han har haft svårt att ta plats i Oskarshamn när Steen var där samt att han varit skadad till och från. Jag är tveksam till detta och tror jag önskar att det bara är ett rykte.

Vad gäller matchen ikväll har jag inte tänkt gå in nå djupare på det. Vi möter Troja och genom vinst kan vi gå upp på samma poäng men ej lämna jumboplatsen.

Troligen lär alla 8 spelare som saknades senaste göra det även ikväll. Man lär inte chansa med någon i detta läget.

/Sweetangel 

Kommentarer

  • Kristoffer Grundström säger:

    Spara pengar? Han är ju sponsorbetald så Björklöven står inte & faller med Razor.

    2014-02-26 | 10:47:15
  • Olle säger:

    Jag tror att det handlar om att man inte vågar ställa en omotiverad Raycroft i mål i ett kvalspel som betyder så mycket för klubben. Om Raycroft skiter i hur det går för Löven kommer han heller inte plocka fram det där "lilla extra". På så vis är nog lövenhjärtat Wälitalo ett säkrare val även om han är tvåhundratrettionio nivåer sämre än Raycroft.

    Svar: Och då är det bättre att värva in en ny målvakt som utespelarna litar på då de ej spelat ihop sig? Jag vill tro att ryktet inte har någon sanning för de tror jag är allt annat än bra för spelarna. De kommande dagarna kommer utvisa
    Sweetangel

    2014-02-26 | 11:22:15
  • Olle säger:

    En omotiverad spelare är alltid en större säkerhetsrisk än en oinspelad spelare. Dessutom tror jag visst att utespelarna litar på målvakten om det handlar ett namn som inte kommer från angolianska tredjeligan.

    Svar: Jo visst är det så, men jag tror inte raycroft är omotiverad men det är bara min åsikt, vi får väl se men en halvskadad zacke är ingen jag vill se för de tror jag inte räddar oss kvar
    Sweetangel

    2014-02-26 | 11:43:16
  • Olle säger:

    Att Raycroft är omotiverad är väl ingen nyhet? Killen har ju gäspat sig igenom halva säsongen och folk i ledarstaben uttrycker ju en form av panik över det faktum att Raycroft ibland inte ens orkar bry sig om varken träningar eller matcher. Detta har ju om inte annat bevisats när Raycroft vägrat sitta på bänken när Wälitalo fått förtroendet.

    Svar: Ne de har han varit men känslan jag fått är att han vill vara kvar och spela kvar Löven men jag kan ha fel, och det som sägs har inget om omotivation att göra utan om pengar att spara, raycroft är inte som alla andra han har aldrig öppnat en båsdörr för det är inte så man gör i USA, men Tobbe Lundström var inte heller som alla andra och de viktigaste är det som sker vid match. Visst håller jag med om att nivån varit låg och han varit omotiverad men hur motiverad skulle en ny målvakt vara som inte har nån känsla för laget överhuvudtaget som inte spelat en match?
    Sweetangel

    2014-02-26 | 12:06:02

Kommentera inlägget här: