Björklöven

För evigt För Alltid

Nära men ändå så långt ifrån.

Kategori: Allmänt

Ja det blev återigen en blytung förlust den tyngsta på länge om man ser till hur grabbarna krigade i den här matchen. 1-0 känns lite billigt men det styr inte bara på en utan på två spelare och ställer Raycroft.
Björklöven ägde större delen av matchen men återigen saknas den där målskytten. Tidigare har det varit mycket alibiskott och väldigt uddlöst men jag måste ändå säga att det var betydligt bättre igår. Malmö är ett defensivt skickligt lag och det visar dem verkligen igår, täcker skott och läser passningsvägar riktigt bra. Sen kan man inte annat än att berömma Pontus Sjögren i målet, han var riktigt bra. Det är så enkelt som att den som gör målen vinner i hockey även om det känns som att Malmö rånade oss på poängen. Björklöven var det bättre laget och spelade ut Malmö framförallt i den andra perioden då det tog 12 minuter innanMalmö fick sitt första skott på mål. Malmö har självförtroende och vet att de är ett bra defensivt lag och gör en bra bortamatch där de försvarar sin ledning mer än går för att utöka den.
 
Andrew Raycroft gjorde sin bästa match det här året i allafall, surt på målet men annars vara han fenomenal, räddningen när Malmö spelaren drog backen och Raycroft satte sig relativt fort, jag var helt säker på att det skulle bli mål men han tog den galet.
 
William Quist är bland de bättre nu, han tycker det är kul att spela hockey och jobbar hårt passar bra ihop med Kim Karlsson och Alexander Sundström anser jag.
 
Jag hoppas nu att Jimmy Blixt landar en målskytt här under uppehållet. Hoppas även att Kim Karlsson kan få läka ihop fullt ut och att Lucas Sandström är åter när pucken släpps igen.
 
Mats Lusth var en gris som spelare och tyvärr är det samma bild jag har av honom som tränare. Att plantera en fråga bara för att man är bitter är fult och att han inte ens kan göra det smidigt är bara skrattretande. Som att någon i Björklöven styr över istiderna i en kommunägd Arena. Vad gäller att värma i b-hallen så är det många lag som får göra det. Nej han sjönk bra mycket i mina ögon i går, även om jag aldrig gillat honom.
 
/Sweetangel
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: