Björklöven

För evigt För Alltid

Jakten på....

Kategori: Allmänt

Ja vad jag vi egentligen. När man läser artikeln i dagens vk låter det mer som att vi väntar på bättre tider medan andra klubbar agerar. Det är inte lätt att vara sportchef men jag hade hellre sett att Jimmy redan långt tidigare hade haft 100% fokus på att leta nyförvärv istället för att hänga med laget. I går var faktiskt första gången när jag varit på ladan som jag inte sett honom, annars har han alltid hängt runt träningarna även sen han försvann ur båset.
 
Jag är av den åsikten att nyförvärvet skall vara av hög klass, vi behöver ingen ny brunkare samt att den borde komma redan nu. Så att spelaren hinner spela ihop sig med laget så att man är synkade när väl kvalet drar i gång, visst det är inte säkert att det blir kval än men ändå så måste man tänka att det kan bli så och där måste vi ha ett fungerande målskytte annars kommer vi åka ut med huvudet före.
 
Jag vill ha en spelare som kan avlasta Jon Palmebjörk i produktionen, en spelare som har näsa för målet och kan pyttsa in ett och annat mål. Jag är inte den som sitter och stirrar mig blind på eliteprospects för att hitta någon utan väntar bara och ser vad Blixt kommer med men blir bara oroligare och oroligare att det blir en ny Niklas Granberg 26/2 23.59 och då känns det bara som bortslösade pengar.
 
Jens Öhman tror på laget och har inte gett upp än. Jag tror också på laget men skulle gärna ha in en sniper för att bli lite lugnare. Det gäller nämligen att alla har sin bästa dag varje match för att vi skall vinna då målskyttet inte kommer naturligt känns det som. En sniper hade varit att lugna mina nerver lite grann, det gäller ändå att alla gör sitt varje match men kanske de släpper lite i spärrarna om nån ny som kan producera kommer in.
 
Nu hoppas jag dock att Lucas Sandström snart kan vara åter för han har en energi och spelsinne som inte så många andra har i Björklöven. Men samtidigt går det inte att ha för höga förväntningar på honom, han och Kim Karlsson har visat att de är bra ihop, gäller bara att hitta målet. För min känsla är att vi lär få vänta på  att herr Blixt ska leverera.
 
/Sweetangel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: