Björklöven

För evigt För Alltid

Ingen rök utan eld?

Kategori: Allmänt

Det har den senaste tiden gått en hel del rykten. De flesta har varit angående Jens Öhmans vara eller icke vara i Björklöven. Eriks Hockeyhörna slog dock bort detta som endast ett rykte, vilket det säkert kan vara vi får väl se. Det jag hoppas att man inte gör är att man nu i och med seger slår bort tankar man har haft. Har tanken gått att Jens Öhman inte är rätt man att leda oss i en kvalserie, anser jag att man skall fortsätta med det man hade tänkt. En övertidsvinst mot BIK Karlskoga är inte mer än just det EN vinst. För att överleva en kvalserie behöver vi betydligt mer. Jag har stått bakom tränarteamet väldigt länge men även jag har börjat tvivla på om det har de som krävs för att hålla oss kvar i allsvenskan. Jag skulle gärna ha kvar både Jens och John i båset men få in en ny röst som är uttalad första tränare, en person med pondus och som kan bryta det mönster vi har haft den senaste tiden.
 
Jag är dock lite så att jag vill hålla med Gustav på Lövenbloggen, det är sällan rök utan att eld. Rykten kan spridas men vissa rykten finns det mer substans i. Jag bara hoppas att det inte fanns substans i ryktet som sen inte görs något åt bara på grund av segern och att det inte finns en övertro på spelare och ledare.
 
Vad gäller nyförvärv har det varit knäpptyst, vilket kan göra mig galen. Jag står fast vid att vi behöver in nytt krut bara för att avlasta de som finns.En del säger att vi har målskyttar, vi har en producerande lina endast en. Kim Karlssson har med sitt mål senast gjort 3 mål och Lucas Sandström har gjort 0 måldessa två var värvade som målskyttar men inte lyckats mycket i och med skador men det går i nuläget inte att förlita sig på dem när det gäller målproduktionen. Jag tror inte att en spelare kommer in som frälsare men att en spelare med målsinne kan komma in som avlastning, till Jon Palmebjörk som egentligen är den vi mest förlitar oss på när det gäller mål. Den spelare som är närmast första linan i målproduktion är Emil Wrenman med sina 6 mål, Palmebjörk har alltså gjort 20 mål, Öhman och Mårs 14. Detta innebär att tre spelare har gjort hälften av alla våra mål och dessa kan behöva lite avlastning nu när det gått troll i deras målproduktion.
Jag vill ha in en målfarlig forward och gärna en till back, det kan gärna för min del vara Isak Ahrling för jag tycker han är betydligt bättre än många av våra backar, men då krävs det en tränare som vågar bänka namn som Hellström och Nevalainen. Vad gäller en extra målvakt är jag osäker, Raycroft håller när han är bra frågan är om Wälitalo gör det när Raycroft inte är i form? Skulle nog ändå seatt man kunde låna in/värva en målvakt som finns som alternativ. Allt är ju beroende på vad de kostar, men nu när många lag ändå börjar spelat färdig borde de gå att få tag i en målvakt till en rimlig kostnad.
 
/Sweetangel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: