Björklöven

För evigt För Alltid

De omöjliga blev möjligt

Kategori: Allmänt

Jag bestämde mig att inte se matchen för att det var ju en omöjlig match. BIK Karlskoga är det lag som vi haft svårast för hela säsongen men Björklöven gjorde de omöjliga möjligt. Så jag kan inte skriva något om hur matchen såg ut. Men f5tangenten på min dator har nog aldrig varit så använda som idag.
 
Björklöven tar idag tillvara på BIKs misstag när man gör 1-0 varpå BIK tar tillvara på Nevalainens misstag vid 1-1. Sedan är det ett ställningskrig hela matchen som också slutar 1-1 i full tid. I förlängningen hittar Jon Palmebjörk, Kim Karlsson med en snygg passning som sedan trycker dit pucken. Så otroligt viktigt. Inte för tabellläget för det är kört men viktigt för det som komma skall. Det behövs in glädje och självförtroende i laget.
 
Har också fått rapporter om att Oscar Molin gör en bra match. Jag gillar att Oscar tar chansen och står för att jag inte tycker att han är sämsta back i laget.
 
Hockey innebär krig i minst 60 minuter och idag verkar grabbarna ha gjort precis det. Den glädjen man känner efter att en sån tung och lång trend bryts är översköljande. Idag glädjs jag med grabbarna och hoppas att detta kan ge lite andrum inför kvalet. Att varje spelare inser att jobba hårt är det enda som gör att man vinner hockeymatcher, det går inte att tumma på nåt.
 
/Sweetangel
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: