Björklöven

För evigt För Alltid

Viktigt!

Kategori: Allmänt

Det var riktigt viktigt att detta ändå gick i lås. Vi har redan sett flera skador i laget och främst på backsidan.Jag skrev om det igår, Rasmusgate, det sista kortet! Björklöven har under eftermiddagen bekräftat att Rasmus Edström är klar på lån för hela säsongen. Det är en otroligt kompetent back och bra att han nu ansluter så att det finns mer bredd på den redan sargade backsidan.
 
I fjol startade man med 7 backar och det är sårbart, nu visar Fredrik Grönberg att han inte tänker göra om Jimmy Blixts misstag från ifjol. Det är nu 8 backar på kontrakt och precis som jag önskade är Erik Lindahl utöver så det finns alltså 9 backar att tillgå samtidigt som samarbetsavtal med både Teg och Vännäs finns.
 
Rasmus är otroligt puckskicklig och kommer att tillföra en hel del offensivt. Jag tror detta blir riktigt bra.
 
Nu hoppas jag att alla Björklövenfans välkomnar Rasmus, han är inte ett korttidslån utan är nu en Björklövenspelare.
 
Sedan kan jag tycka att det är dåligt att Björklöven inte kan komma ut med nyheten i ett tidigare läge utan är sist på pucken.
 
Vad tycker ni om detta är det en bra värvning, eller bara skit i och med att han kommer från Skellefteå?
 
/Sweetangel
 
 

Kommentarer

  • david säger:

    Han är ju i princip våran spelare eftersom hans kontrakt går ut till våren. Så jag säger jättebra

    Svar: Jo det är ju som du säger, jag tror det blir bra, men ett avtal med Saik vill jag inte ha enskilda övergångar fine men inte mer än så
    Sweetangel

    2014-08-28 | 18:16:25
  • Carl säger:

    Riktigt bra, han kommer ju lätt vara Top 4a i lövens backuppsättning!

    Håller med om att det är viktigt att vi välkomnar honom och inte att det blir fjantfasoner som ifjol

    2014-08-28 | 19:37:12
  • Den säger:

    Är extremt kluven i frågan. Å ena sidan så tycker jag att de inte är mer än rätt att vi ska få ta vid lite utav skellefteås framgång med tanke på alla spelare vi skeppat till dom dem senaste åren. Samt att vi behöver mer konkurenns på backsidan. Å andra sidan så vill jag inte ha något med SAIK att göra för fem öre och förskastar hela situationen och hade gärna sätt en lösning från vilket annat lag som helst...

    2014-08-28 | 23:44:30

Kommentera inlägget här: