Björklöven

För evigt För Alltid

Underbara Torsdag

Kategori: Allmänt

Ja eller hur man nu ser det. Sommaren är ett minne blott och hösten har slagit ner som en bomb från klar himmel. Men som hockeyfanatiker så gör det inte särskilt mycket. Större delarna av min tid tar hockeyn upp är det inte att man bevittnar träningar så bloggar jag eller ser matcher. Jag klagar inte långt i från jag njuter.
 
Träningsrapporten jag tänkte göra igår blev idag och finns på www.bjorkloven.com
 
Men här kommer lite tankar runt träningen.
 
Jonathan Harty är skadad och kommer inte spela imorgon. På vilket sätt vet jag inte men han har dragits med "skade"problem sedan han kom till Umeå och har fått behandlingar för det, vet inte om det är de som nu gör att han inte kan spela eller något annat. 
 
Kalle Lundström kommer inte heller att spela vilket gör att man rullar på 6 backar och fyra kedjor.
 
Mats Waltin hade ett långt samtal efter träningen om morgondagens match.
Där han vill att varje individ ska hitta sin roll, back ska fokusera på att va back och center på center och så vidare. Detta för att skapa trygghet i det nya spelsystemet. 
 
Han pratar också om vikten av att hela tiden sätta sin spelare i passningsskugga och om att hålla nere utvisningar. Allt över 20 minuter totalt en match är ett misslyckande. 
 
Jag bjuder på en bild från samtalet där William Quist utmärkte sig.

Jon Palmebjörk kommer att vara kapten imorgon och assisterande är Alexander Hellström och Stefan Andersson.
 
Jag kan tänka mig att Alexander Sundström vilar då han missat en del träningar vem den andra att gå vila är vet jag inte men det torde vara någon av de röda då de var fyra forwards.
Mathias Trygg kändes piggare idag.
 
/Sweetangel 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: