Björklöven

För evigt För Alltid

Som väntat

Kategori: Allmänt

Björklöven började ändå matchen rätt bra men ju längre den går desto virrigare blir Björklövens spel.
I den första perioden tycker jag att Wille Quist, Kim Karlsson och Nicke Johansson är den mest framträdande kedjan. En annan spelare som här är en som syns är Jonathan Johansson han försvinner likt Björklöven ju längre matchen lider.
 
Tommy Wargh får kliva av i den andra perioden,vet inte vad som hände men detta tvingade Björklöven att vaska om rätt rejält, Alexander Sundström klev ner på back, Viktor Ekeståhl klev ut som ytter och man rullade på 3 centrar och 4 ytterpar.
 Tommy Wargh som tidigare i matchen stod upp för Kevin Lindskoug och gruffade med Sam Marklund tror jag det var.  Backsidan känns tunn och det är riktigt oroande att vi redan dras med så mycket skador. Den där backen kan få komma och testspela nu.
 
Kevin Lindskoug stod upp riktigt bra även om 3-1 inte kändes otagbart.
 
Björklövens enda mål stod Wille Quist för efter att Nicke Johansson tagit tillvara på ett misstag från en asplövenspelare.
 
Björklöven gör motsatsen till vad Mats Waltin pratade om igår och drar på sig otroligt mycket utvisningar vilket också är det som blir matchavgörande.
 
Det syns tydligt i matchbilden att Asplöven kommit betydligt längre än Björklöven i matchande. De pressar hårt och Björklöven får knappt låna pucken stundtals och när de väl får göra det så blir spelet hafsigt. Björklöven har inget eget spel och lyckas inte hålla puck, ej heller har passen rätt mottagare.
 
Den sista perioden är riktigt usel sett med Björklöven ögon.
 
Nu skall man inte dra några växlar av detta men det krävs mycket mer av Björklöven när serien drar igång. Den här matchen gav ingenting enligt mig bara fler frågetecken.
 
Felix "Mangarden Skäll" är Björklövens nya spelare om ni nu missat det.
 
Matchens "tre" spelare (blev fyra jag ville lyfta idag)
** Kevin Lindskoug måste ändå säga att han gör en bra match, hjälpen framför mål försvinner men han bjuder på en del fina räddningar
** Wille Quist var het på träningen igår och jag tycker han var bra idag.
*  Patrik Nevalainen gör mycket rätt idag.
* Jonathan Johansson visar styrkor i det defensiva spelet, där Björklöven saknar en hel del.
 
Annars måste jag säga att denna match i sin helthet får underkänt.
Vad är era tankar efter detta?
 
/Sweetangel

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Boxplay är något vi kommer ha problem med i år igen är min spontana tanke... Försäsong är försäsong dock.

    Svar: Jo där kan du nog ha rätt, till en börja såg jag lite goda intentioner men Asplöven fick sedan göra två mål efter bara några sekunder i PP, skärpan måste va bättre än så vid nedsläpp.
    Sweetangel

    2014-08-22 | 22:14:18
  • Jörgen säger:

    Löven är inte bättre... Tyvärr

    Svar: Jag anser att det är för tidigt att dra några sådana slutsatser än, det är 11/9 vi skall va redo inte nu
    Sweetangel

    2014-08-22 | 22:20:11
  • Matte säger:

    Jag håller inte med om Neva. Han är inte bra och det är en utav backarna dom måste skicka nästa år. Han sätter sina medspelare i skiten hela tiden. Han är för ojämn.

    Svar: Idag tyckte jag han var stabil men han måste visa att det inte är en engångsföreteelse.
    Sweetangel

    2014-08-23 | 00:03:18

Kommentera inlägget här: