Björklöven

För evigt För Alltid

Räcker det?

Kategori: Allmänt

Ja det är den stora frågan. Precis som Patric Wener säger är det inte nu vi ska vara som bäst det är när serien startar. Men hinner vi bli det? Förlusten mot Asplöven väckte en hel del tankar. Inte så att jag lägger så mycket vikt just vi den matchen utan mer vid skillnaderna i upplägget. Jag blir orolig att trots att Fredrik Grönberg, Mats Waltin och Patric Wener säger att man vill ha upplägget så här, att vi inte kommer lika förberedda som övriga lag när det väl behövs.

Vi kan inte stå och titta på när tåget går vi måste vara med från starten. Är dock ingen större ide att spekulera i hur det blir utan tiden får utvisa om detta var rätt väg att gå eller ej!

Jonatan Nielsen fick inte sitt tryoutkontrakt förlängt för han skulle inte få istid, nu står vi dock med fyra ordinarie backar och en junior, visst det är skador men fjolåret visade att det är sårbart att börja säsongen med 7 backar och därför måste någon av de två tilltänkta backarna ansluta till laget snarast. Nu vet jag inte hur länge Jonathan Harty eller Tommy Wargh är borta men gällande den sistnämnda lär det vara ett par veckor i alla fall. Det är en balansgång att ha en bred trupp med en mager ekonomi men Björklöven är alltid skadedrabbade och en relativt bred trupp eller en samarbetspartner är ett måste. 

Jag tror på att vi bör ha 8 backar från start och då tänker jag att Erik Lindahl är utöver det. Vad gäller träningsmatchandet så gäller det bara att ta till vara på de man har och göra det bästa av det.

/Sweetangel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: