Björklöven

För evigt För Alltid

Laget, ledarstaben

Kategori: Allmänt

Det var mycket som föll på ledarstaben när man summerade förra säsongen. Till en början gick det krassligt för att sen rida på vågen innan Björklöven bokstavligt talat sjönk. Ledarstaben upplevdes realtivt mesig och hade inte förmågan att bryta ned hjärnspökenai spelarnas huvuden när det behövdes.
 
Det är många utifrån som är skeptiska till vår nya tränarduo. Kanske inte till dem enskilt men just kombon av de två. Som Gurkolle skrev på twitter " en osannolik kombo, gapiga och gnälliga, succé eller..."
 
Jag måste säga att jag gillar den raka linjen, gör om eller gör rätt. Om ett spelsystem skall sitta så måste alla jobba efter det och då måste det till någon som kan peka med hela handen.
 
Vad gäller ledarstaben så har jag valt att endast tränare, målvaktstränare och sportchef är de poster som jag räknar in där.
 
Tränare
Mats Waltin jag gillar det jag har sett hittills. Han vet vad han vill ha ut av träningarna och av varje enskild spelare. Han har kanske inte alltid varit så omtyckt som tränare just på grund av att han är så rak. Men jag tror att det är precis det Björklöven behöver. Den mesiga stilen visade sig inte fungera.
 
Patric Wener är kanske inte den bästa coachen men en bra istränare säger de uppgifter som florerat. Har inte hunnit få någon rättvis bild av det än. Detta då det är Mats som haft den framträdande rollen de träningar jag sett. Patric räds inte heller säga vad han tycker och förespråkar fart på träningarna.
 
Målvaktstränare
Peter Hirsch är en stormålvakt i mina ögon. Fokus verkar vara på målvakternas rörlighet och det tror jag är bra. En bra målvaktstränare är viktigt och jag tror att Peter kan lyckas bra då han varit med länge själv och även haft roll som målvaktstränare tidigare.
 
Sportchef
Fredrik Grönberg är öppen och kommunicerar utåt, vilket känns otroligt bra, sen är det klart att han inte säger allt. Men han har en bra vision för Björklöven och jobbar stenhårt för att sätta sin prägel på föreningen. En prägel som jag så här långt gillar. Det är mer regler och uppstyrt än det varit tidigare och då är det lättare för alla parter att jobba mot samma mål.
 
Vad säger ni tror ni våra "gapiga, gnälliga" tränar blir topp eller flopp? Tror ni Fredrik Grönberg lyckas?
 
/Sweetangel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: