Björklöven

För evigt För Alltid

Laget, forwards del 2

Kategori: Allmänt

Så har vi kommit till den sista delen av laget de sista forwards som skall under luppen.
I den sista delen så återfinns två av de nyförvärv bland forwards.
 
 
Jon Palmebjörk har sedan han kom tillbaka till Björklöven gått från klarhet till klarhet och också välförtjänt fått en kultstämpel. Han var lagets Zlatan och utan honom vill jag inte vet hur det hade gått. När han trots SHL-anbud valde att stanna, var jag nog inte ensam om att jubla. Jon är som bäst när han är trygg och får vara "hemma". Nu återstår dock den tuffa biten att bevisa att detta inte var en tillfällighet utan att han är så här bra.
 
Felix Maegaard Scheel var ifjol Olofströms poängkung, han är dock ung och vi alla vet att glappet mellan ettan och allsvenskan är stort. Han behöver ta ett rejält kliv om han skall vara en framträdande spelare även i Allsvenskan. Skall bli intressant att se om hanlyckas med det, jag har rätt stora förväntningarpå att han skall vara med och leverera.
 
Mats Lavanders förra säsong vill nog inte bara jag glömma, tror han själv gärna stryker den ur sitt minne. En säsong spoilerad av skador gjorde att han inte blev den bärande spelaren vi hoppades på, frågan är om hans kropp klarar av att bli det? Jag är tveksam, väldigt tveksam han är relativt gammal men hoppas att hans kropp tillåter att han iallafall kan gå för fullt,
 
Stefan Öhman började säsongen lite knackigt men när man summerar den så var det helt rätt att han blev årets bästa spelare i Löven. Stefan tar ett enormt ansvar över hela isen och jag förväntar mig att han fortsätter med det även i år.
 
Emil Lundberg började fjolåret i Asplöven och fick sedan vara med om att spela upp Djurgården till SHL. Vad jag förväntar mig av Emil är att han med sin storlek tar Olof Mårs plats. Han skall vara en spelare som kan skymma målvakten och vara med och bidra poängmässigt enligt mig. Om han sen kan fylla den platsen återstår att se.
 
Emil Wrenman visade goda intentioner ifjol men hade svårt att ta en plats när det drog ihop sig. Fortsätter han att utvecklas kan han bli riktigt bra men det kräver hårt jobb och blod svett och tårar. Jag gillar hans sätt att ge järnet och bara köra.
 
Alexander Sundström tränar med Björklöven nu i augusti men räknas inte till laget ännu. När Alexander väl spelade ifjol gjorde han det bra men hans stora brist är att hans kropp inte håller. Om kroppen håller bör han absolut få va kvar annars tyvärr inte. Han är tung att möta och Björklöven vann betydligt oftare när han fanns på isen. Men det går inte att ha en spelare som är skadad mer än han spelar.
 
Ja om man nu summerar det här är forwardsidan bättre än ifjol? Som jag skrev igår saknar jag rightare, Marcus Lundberg är borta och det kan nog saknas om ingen ny rightare kommer in. Jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig av Emil Lundberg, jag tror tyvärr att jag kommer att sakna Olof Mårs, visst han är ingen bra skridskoåkare men han gjorde det han var bra och uppfyllde då mina förväntningar på honom. Övriga forwards som fått gå känns ändå som att det blivit uppgraderade då de var dem som jag anser inte höll på den här nivån. Men jag saknar fortfarande en målskytt som kan avlasta Jon Palmebjörk men det kanske finns redan bara det att de måste ta ett rejält kliv upp.  Vi får se min tanke om laget så här långt är dock att det inte hänt så stora uppgraderingar men däremot så har laget föryngrats och det ser jag positivt på, unga spelare som vill framåt.
 
Vad har ni för tankar om laget? Vad tror ni det blir för placering för Björklöven när säsongen summeras?
 
/Sweetangel
 

Kommentarer

  • Julia säger:

    Blir lite smått irriterad när vissa tippar att dom hamnar på 14:e plats igen, som att dom vill att vi ska hamna där. Allt handlar om hur mycket skador som drabbar laget och hur villiga de är på att ta revansch, det tror jag dom kan komma långt på. Vi såg ju första halvan av säsongen så levererade dom och låg på en 5:e plats men att det sen gick utför då att skador sakta men säkert började komma. Vi vet att dom har den kapacitet som krävs för ett allsvenskt spel så nu gäller det att dom håller det så ska de nog slippa ett kval denna säsong.


    Svar: Det är alltid folk som vill att Löven skall gå dåligt, sen är det faktiskt så att vi inte har ett på papperet livsfarligt lag utan ett relativt oprövat lag och då är det lätt att tippa oss i botten. Men precis som du säger så är mycket beroende på skador och offervilja. Vi vet att det finns i laget de måste bara hålla en längre tid och jag hoppas att vi får en bättre säsong än ifjol. Slippa kval hade varit underbart och jag hoppas att Mats och Patric kan få ut mer av laget än tränarna ifjol fick. Bara tiden kan utvisa hur det blir
    Sweetangel

    2014-08-10 | 12:01:38

Kommentera inlägget här: