Björklöven

För evigt För Alltid

Faller bitarna på plats?

Kategori: Allmänt

Så var det matchdag och vad vill vi se ikvällens match? Jag vill se bättre puckbehandling och att Björklöven orkar hålla uppe tempot hela matchen.

Jag är oroad över att det redan är så mycket skador. Speciellt när det gäller Jonathan Harty där inget fel hittas trots att han har smärtor. Mathias Trygg har alltså en befarad hjärnskakning, efter vadå? Han har inte spelat match så måste vara på någon av de två träningarna han ådragit sig denna. Tommy Wargh är positiv och Kalle Lundström samt Linus Boström tränar på is.

Asplöven ligger likt senast långt före oss i och med att de spelat fyra matcher mer. De blir dessutom förstärkta av tre Luleåspelare, Lars Bryggman, Emil Sylvegård och Olof Lundqvist.

Blir likt förra matchen missvisande då laget är i så olika faser. Men björklöven kan bara fokusera på sitt eget och att spelet skall blir bättre och att man ser förbättringar i de man själv gör hela tiden.

Det lär bli en bättre match än senast hoppas jag iallafall. De inlånade spelarna kommer användas.

Tanken är att matchen webbsänds utan kommentator om tekniken tillåter.

Ses i T3 center ikväll
Hur tror ni matchen slutar?
/Sweetangel 

Kommentarer

  • Carl säger:

    Vill bara säga att jag tycker du gör en bra insatts med din blogg och att den har utvecklats! tidigare kändes det lite som att du kapade andras texter/info rakt av som många andra också gör.. Mer eller mindre. . Men nu känns det som att du har börjat gräva på egen hand för att komma med nyheter man inte kan läsa hos dom andra bloggarna!

    Du gör ett bra jobb!

    Svar: Tack jag försöker hela tiden utvecklas och hitta eget. vissa saker är svårt att hitta själv men som jag ändå känner att jag vill skriva om men då försöker jag få in mina tankar kring det hela.
    Sweetangel

    2014-08-26 | 14:14:22
  • Carl säger:

    Jag tror föresten att löven vinner med 2-1

    2014-08-26 | 14:15:15
  • Jörgen Sällergård säger:

    Dags o visa nått.. går ej skylla på att de ligger längre fram.. premiären är inte så långt bort och har man valt så få träningsmatcher har man mindre fajter att visa vad man går för innan pucken släpps i malmö

    Svar: jag tyckte vi fick se lite vad Löven kan i matchen även om det är mycket kvar till man är på topp
    Sweetangel

    2014-08-26 | 17:23:20

Kommentera inlägget här: