Björklöven

För evigt För Alltid

De tilltänkta levererade direkt

Kategori: Allmänt

Jag har varit frågande till vem som skall göra målen. Jon Palmebjörk har jag alltid sett som vårat största hot men annars har jag varit mer tveksam. Trodde på både Kim Karlsson och Lucas Sandström ifjol men de uppfyllde inte förväntningarna. Men i dagens premiär så hittade flera av de spelare, som jag i år hoppas tar klivet in som målskyttar, rätt.
 
Vad gäller matchen så var den som så många försäsongsmatcher brukar vara, väldigt upp och ner, en hel del misstag och en del fina aktioner.
 
Dagens målskyttar blev Jon Palmebjörk, Emil Wrenman, Lucas Sandström och Felix Maegaard Scheel.
Det krävs att dessa fortsätter att producera för att det här skall bli en roligare säsong än i fjol.

En annan spelare som klev fram var Kim Karlsson med två målgivande passningar samt Jonathan Harty med sitt hårda spel, utan att gå över gränsen.
 
Jonathan Harty kommer bli en publikfavorit kan jag lova, hårt spel, stor och stark framför egen kasse och en mun som går i ett. Lägg där till det röda tandskyddet som åker in och ut och gör att hans läppar ser blodröda ut.
 
Vad gäller tryoutspelarna så märks det att de måste visa framfötterna.
 
Jonathan Nielsen har under veckan imponerat stort på mig på träningarna med en bra skridskoåkning och ett riktigt bra skott, i dagens match blev han osynligare än jag hoppades på men visade en del goda intentioner.
 
Jonatan Johansson har det snarare vara tvärtom med, helt osynlig på tärningarna och känslan har varit att han är rätt menlös, men tycker verkligen han visade framfötterna stark defensivt och spelade klokt över hela banan men ändå vass offesivt. Han steg verkligen i mina ögon idag men svårt att säga hur tankarna går om han får vara kvar eller ej. Han är den av de två som har sämst förutsättningar i och med Mathias Tryggs signatur. Blir intressant att se hur sportchef Fredrik Grönberg väljer att göra.
 
/Sweetangel
 
 
 
 

Kommentarer

  • Torgny säger:

    Korrekturläser du aldrig dina texter innan du publicerar dom?

    Svar: Jo det gör jag men missar en del är bara mänsklig
    Sweetangel

    2014-08-17 | 21:50:24
  • WN säger:

    Onödig kommentar av Torgny. Tack för en trevlig blogg och trevliga inlägg!

    Svar: Alla har rätt till sin åsikt och jag försöker hålla koll men blir ofta blind å läser det jag vet ska stå istället för det som
    Står. Tack
    Sweetangel

    2014-08-17 | 23:21:55
  • Anonym säger:

    Menlöst hugga på stavfel sär skrivning och andra grammatiska fel som ändå inte förstör det som ska sägas. Kul att folk engagerar runt Löven på olika sätt. De som är språk poliser är väl de som gör minst runt vårt lag.

    Svar: Tack jag försöker men ibland är det svårt att se när man skriver via mobilen å ändrar så fort jag ser nåt senare då det är lätt att bli självblind på de man skriver.
    Sweetangel

    2014-08-17 | 23:23:11
  • ricky säger:

    Med anledning av syrliga kommentarer ovan vill jag bara säga att Sweet angel U rock! Följer din blogg och tycker du är grym. Insatt, kunnig och med löven i hjärta och själ. Tror denna säsong blir fantastisk o ett första steg mot att återigen få piska lillebror tills tårarna sprutar.

    2014-08-18 | 10:15:16

Kommentera inlägget här: