Björklöven

För evigt För Alltid

Vändning men räcker det?

Kategori: Allmänt

De första två perioderna i gårdagens match var nästintill pinsamma, jag vet inte varför Björklöven har så svårt att komma upp i spelet, det var egentligen ingen måstematch även om seger var viktigt, de såg rädda ut och åkte inte skridskor. Tack och lov att man kom ut som ett nytt lag i den tredje perioden och kunde ta en tre poängare. Troja tappade ett poäng hemma mot Hästen och nu räcker det alltså med ett poäng i morgondagens helt avgörande match. Att det var just Maxim Matushkin som bidrar till att Hästen tar poäng känns lite extra skönt.
 
Den som tror att det är lätt att vara Lövare har inte varit med särskilt länge, eller så bryr man sig inte egentligen.Det blev en orolig natt och detta alltså trots vinst, men ångesten var lika hög efter matchen som innan och avgörandet närmar sig, det känns som att det är så sjukt mycket som står på spel, för mycket att förlora och det tär på kropp å själ. När spelet ser ut som det gör så blir det extra jobbigt, för misstag kostar mer mot Troja som är ett bra allsvenskt motstånd och det räcker inte att åka runt på hälarna för då blir det förlust.
 
Jens Öhman och jag tänker inte lika, att det skall ta nio omgångar för karln att inse att han borde testa DeSimone med Palmebjörk visar verkligen på brister kan jag tycka, visst DeSimone är inte den mest defensiva spelaren och gör inte allting helt rätt, men det gör inte Mårs eller Hjalmarsson heller. Redan i första bytet de får ihop resulterar det i mål och det är väl mål som behövs för att vinna matcher?
 
Sen kan jag undra varför man inte tar timeout när det ser ut som det gör, det försvarar Jens med att den kan man behöva i slutet, jag kontrar med i slutet kan det redan vara för sent.
 
Raycroft kändes återigen stabil och är stundtals den som håller oss kvar i matchen, hoppas han fortsätter så.
 
Det jag tar med mig från den här matchen är tre poäng och att man ändå lyckas vända och hitta ett bra spel i slutet men som sagt det krävs mer imorgon.
 
Jag förväntar mig att hur det än har sett ut så ska alla som påstår sig bry sig ta sig till ladan, finns ingen bortförklaring som är giltigt skäl att man inte är på plats. Så kom igen nu alla Lövare nu fyller vi Ladan och gör 5/4 återigen till en glädjens dag genom att lyfta grabbarna till seger och fortsatt spel i finrummet. Ta med en kompis eller gå själv nu sluter vi upp för laget i våra hjärtan dom behöver oss!
 
/Sweetangel
 
 
 

Kommentarer

  • bullen säger:

    Kommer att behöva läggas in på psyket efter denna säsong, är redan övertänd inför lördagen, finns bara ett i mitt huvud: VINN!!!

    Svar: jo den har tagit på rätt mkt =( jo de är de som måste till gäller att inte släppa något vi bara måste vinna, vi får inte åka ur!
    Sweetangel

    2014-04-04 | 10:24:49
  • Clabbe säger:

    Hoppas Öhman -som försatt oss i detta prekära läge kan reda upp det till slut.

    Om jan inte gör det borde han avgå - hamnar vi i ettan kan han lika gärna stanna.

    2014-04-04 | 23:11:24

Kommentera inlägget här: